مادرانه‌ترین عزاداری برای خردسال‌ترین شهید کربلا
کد خبر: 4156694
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
در ایران و 45 کشور جهان شکل گرفت؛

مادرانه‌ترین عزاداری برای خردسال‌ترین شهید کربلا

در فضایی مملو از حزن و اندوه و در مدرسه‌ای به وسعت هشت هزار مجلس بزرگداشت حضرت علی اصغر(ع)، مراسم شیرخوارگان حسینی با حضور میلیونی مادران و کودکان شیرخوار در ایران و 45 کشور جهان برگزار شد.

همدردی میلیون‌های مادر و کودک عاشق با مادر شیرخواره کربلابه گزارش خبرنگار ایکنا، امروز در اولین جمعه ماه محرم الحرام مراسم بزرگداشت خردسا‌ل‌ترین شهید کربلا با حضور گسترده مادران و فرزندان شیرخوارشان در مصلی‌ها، حسینیه‌ها، مهدیه‌ها و اماکن متبرکه ایران و 45 کشور جهان برگزار شد.

در این مراسم که بیست و یکمین سال برگزاری آن است، مادران با به همراه داشتن فرزندان خردسال خود که ملبس به سربندهای «یا حسین(ع)»، «یا علی اصغر(ع)» و «یا صاحب‌الزمان (عج)» بودند، به عزاداری و بزرگداشت مقام کودک شیرخوار کربلا پرداختند.

حضور گسترده مادران و کودکان در این مراسم که هر سال بر تعداد و وسعت آن افزوده می‌شود علی‌رغم گرمای هوا بسیار قابل توجه است. محفلی که در آن مادران اولین درس‌های کربلا و اولین مجالس روضه حضرت اباعبدالله(ع) را به فرزندان خود نشان می‌دهند و دعا می‌کنند کودکانشان در مسیر امام حسین(ع) گام بردارند.

در یکی از بزرگ‌ترین اجتماع‌های مادران و کودکان که در مصلی تهران برگزار شد، هزاران مادر و کودک از ابتدای صبح علی‌رغم گرمای شدید هوای تهران خود را به مجلس بزرگداشت حضرت علی اصغر(ع) رساندند تا فرزندشان را نذر یاری صاحب‌الزمان(عج) کرده و با فرزندشان در مجلس عزای شهید شش ماهه کربلا شرکت کنند.

البته در کنار مادران دارای فرزند، خانواده‌هایی که صاحب فرزند نمی‌شوند نیز برای توسل به شیرخوار کربلا در این مراسم حاضر شده بودند و اجتماع پدران در خارج از مصلی‌ها که در انتظار همسر و فرزند خود در حال عزاداری بودند نیز بسیار قابل توجه بود.

در این مراسم‌ علاوه بر روضه‌خوانی و عزاداری، سخنرانان نیز به تبیین مبانی قیام عاشورا و وقایع این قیام پرداختند و در بیشتر این مراسم نیز شعرخوانی و سرودخوانی توسط شعرای آئینی و گروه‌های سرود مذهبی برگزار شد. دعا برای بهبود کودکان بیمار از زیباترین لحظه‌های این مراسم بود که مادران برای سلامتی همه کودکان به ویژه کودکان بیمار دست به دعا برداشتند.

همدردی میلیون‌های مادر و کودک عاشق با مادر شیرخواره کربلا

اشک‌های و اندوه مادران کودک به بغل و دعا برای فرج امام زمان(عج) صحنه‌های بی‌بدیل این مراسم بود.

قرائت نذرنامه بخش پایانی مراسم شیرخوارگان حسینی بود که طی آن مادران عهد بستند کودکشان را در مسیر حسینی شدن تربیت کنند و فرزندشان را نذر یاری امام زمانشان کردند.

انتهای پیام
captcha