قیام عاشورا برای اصلاح نظام سیاسی و اجتماعی بود
کد خبر: 4156783
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
امام جمعه موقت بیرجند:

قیام عاشورا برای اصلاح نظام سیاسی و اجتماعی بود

حجت‌الاسلام محمد مختاری گفت: قیام عاشورا برای اصلاح نظام سیاسی و اجتماعی بود و ما با تأسی از امام‌ حسین(ع) علیه نظام طاغوتی قیام کرده و امروز هم راه ایشان و شهدا را تا ظهور حضرت مهدی(عج) ادامه خواهیم داد. 

حجت الاسلام محمد مختاری، امام جمعه موقت بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت الاسلام محمد مختاری، امام جمعه موقت بیرجند، امروز، ۳۰ تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: یکی از دلایل منطقی ما بر حقانیت و درستی اسلام این است که ائمه اطهار(ع) به دین، توحید، قرآن و پیامبر اسلام معتقد بودند و تا آنجایی که امام حسین(ع) جان خود و عزیزانش را خالصانه در راه اسلام فدا می‌کند. 

وی با بیان اینکه طرفداری ما از اسلام از سر تحمیل، ترس و اجبار نیست بلکه دلایل عقلی و فطری بر حقانیت اسلام داریم، افزود: مکتبی که حضرت علی(ع) و حسین(ع) تربیت می‌کند مکتبی فاخر، غنی و مبتنی بر عقل و انسانیت است. 

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه جانیان تاریخ و ظالمان و مستکبران از مکتب‌های مادی و مبتنی بر شیطان‌پرستی و نفسانیات برخواستند، تصریح کرد: مکتب اسلام ریشه‌دار و غنی است و تنها مربوط به اعراب نیست.  باید قدر این مکتب را بدانیم و ملت ایران اسلامی مکرر نشان دادند که بصیر هستند و همچنان دل‌های مردم با عشق به اهل بیت(ع) می‌تپد. 

مختاری افزود: دشمن به خوبی فهمیده که از بیرون نمی‌تواند به ما ضربه بزند بنابراین باید از درون و با استحاله فرهنگی به ما آسیب بزند. 

وی به تلاش‌های نرم و جنگ ترکیبی دشمن اشاره کرد و گفت: تاکنون با درایت رهبر معظم انقلاب و بصیرت مردم نتوانستند به نظام اسلامی آسیب بزند و آرزوی استحاله و تبدیل نظام اسلامی به نظام سکولار را به گور خواهند برد. 

مختاری با بیان اینکه اسلام اصلاحی فراتر از اصلاح فردی دارد، افزود: اسلام دینی برای اصلاح جامعه و تمدن‌سازی است. قیام عاشورا برای اصلاح نظام سیاسی و اجتماعی بود و ما با تأسی با امام‌ حسین(ع) بر علیه نظام طاغوتی قیام کرد و امروز هم راه ایشان و شهدا را ظهور حضرت مهدی(عج) ادامه خواهیم داد. 

وی با اشاره به اینکه جبهه باطل منطق ندارد لذا در طول تاریخ پیوسته با زور، خشونت و تهدید و قتل کارش را انجام داده است، گفت:  شخصی که در سوئد جنایت کرد و کتاب قرآن نزدیک به ۲ میلیارد مسلمان را سوزاند، ادامه راه جبهه باطل و استکبار است. 

بعد از نماز جمعه این هفته در محکومیت اقدام دولت مستکبر و صهیونیستی سوئد در صدور مجوز برای گروه‌ها و جریانات افراطی و نحله‌های شیطانی جهت سوزاندن قرآن کریم تظاهراتی در شهرهای استان برگزار شد.

انتهای پیام
captcha