برگزاری سوگواره «احلی من العسل» در کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 4157308
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸

برگزاری سوگواره «احلی من العسل» در کهگیلویه‌وبویراحمد

رئیس اداره قرآن آموزش و پرورش کهگیلویه‌وبویراحمد از برگزاری سوگواره احلی من‌ العسل دوشنبه، ششم ماه محرم با حضور دانش‌آموزان سراسر استان خبر داد.

سوگواره «احلی من العسل»

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، حجت‌الاسلام ناصر مصباح‌نژاد، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه‌وبویراحمد امروز، یکم مردادماه در نشست برنامه‌ریزی سوگواره «احلی من العسل» در استان، گفت: یازدهمین سوگواره احلی من‌ العسل با هدف گسترش فرهنگ حسینی و تربیت نسل عاشورایی در ۱۳ منطقه استان با حضور دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم در یاسوج فردا دوشنبه، دوم مردادماه مصادف با ششم محرم از ساعت ۹:۳۰ دقیقه در حسینیه ثارالله با حضور یک‌هزار دانش‌آموز مقطع متوسطه اول برگزار می‌شود.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه پویش نسل قاسم، اجرای سرود و مداحی توسط دانش‌آموزان، سخنرانی مذهبی و راه‌اندازی موکب از برنامه‌های این مراسم است، تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام شده این مراسم به‌صورت زنده از شبکه‌های سراسری صداوسیما و شبکه استانی دنا پخش می‌شود.در پایان این مراسم دانش‌آموزان میهمان سفره با برکت امام حسین(ع) خواهند بود.

همچنین، حجت دبیقی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه‌وبویراحمد نیز گفت: ششم ماه محرم و روز بزرگداشت حضرت قاسم بن الحسن(ع)، دانش‌آموزان و نوجوانان مسلمان با تبعیت از مقام والای حضرت قاسم بن الحسن و حضرت عبدالله بن الحسن(ع) و نیز تجلیل از رشادت‌ها و فداکاری‌های ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید دفاع مقدس لبیک یا حسین(ع) سر می‌دهند.

وی افزود: عبارت احلی من‌ العسل یا شیرین‌تر از عسل، به حضرت قاسم فرزند امام حسن(ع) منسوب است که در شب عاشورا وقتی عمویش امام حسین(ع) پرسید: مرگ نزد تو چگونه است؟ او پاسخ داد: برای من شیرین‌تر از عسل است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه‌وبویراحمد اظهار کرد: در سال‌های اخیر ششم ماه محرم سوگواره‌ای با حضور دانش‌آموزان برگزار می‌شود که به تأسی از نوجوانان عاشورایی و گرامیداشت یاد و نام حضرت قاسم بن‌الحسن(ع) «احلی من‌ العسل» نامگذاری شده است.

انتهای پیام
captcha