آیین «احلی من العسل» در سنگده برگزار شد
کد خبر: 4157679
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳

آیین «احلی من العسل» در سنگده برگزار شد

آیین «احلی من العسل» در عزای شهادت ۱۳ ساله امام حسن مجتبی(ع)، حضرت قاسم بن الحسن(ع) در شرکت بهره برداری و صنایع چوب فریم واقع در سنگده برگزار شد.

آیین «احلی من العسل» در سنگده برگزار شد

به گزارش ایکنا از مازندران، در ششمین روز ماه حزن و اندوه آل الله و شهادت فرزند دخت رسول الله (ص) حضرت ابا عبدالله الحسین( ع)، آیین «احلی من العسل» در عزای شهادت ۱۳ ساله امام حسن مجتبی(ع)، حضرت قاسم بن الحسن(ع) با حضور مدیریت و کارکنان شرکت بهره برداری و صنایع چوب فریم، بسیجیان، فرماندهان پایگاه‌های مقاومت چوب‌فریم و سنگده، روحانیت، خانواده های شهدا، و جوانان و نوجوانان در مهمان‌سرای این شرکت واقع در سنگده برگزار شد.

 حجه الاسلام اعلمی نسب، در این آیین با اشاره  فرق دنیا و آخرت گفت: تفاوت این دو مانند فرق  رحم مادر و دنیاست که بچه در عالم رحم از خون مادر تغذیه ودر جای تنگ و تاریک رشد یافته است و بچه برداشت صحیحی از دنیا ندارد.

وی افزود: وقتی در عالم دنیا گرفتاریم از عظمت عالم بقا مطلع نیستیم جز انسانهایی که عالمند و چشم گوش برزخی دارند.

اعلمی نسب تصریح کرد: دردنیا خوشی با ناخوشی مخلوط است برای حصول رفاه نیاز به تلاش است لذا سختی بهمراه دارد اما آخرت تمامی آن خوشی ها  و دردها هرکدام یک سو است دردها در جهنم و خوشی ها در بهشت است.

این خطیب توانا لذت محض را خاصیت بهشت دانست  و خاطرنشان کرد:  خوبی‌های دنیا به سبب وجود تلخی، لذت آنچنانی ندارد اما در آن دنیا، خوشی‌های آخرت جاودانه و لذت بخش است.

وی با اشاره به فرق دنیا و آخرت ااظهار کرد: دنیا روز کار و تلاش است و روز حساب و کتاب و عقاب و پاداش نیست اما آخرت روز کار نیست و فقط روز حساب و پاداش یا مجازات است.

اعلمی نسب با تبیین این سوال که اگر دنیا روز کار است پس چرا در دنیا مواخذه می شویم، ادامه داد: حساب و کتاب آخرت آنقدر شدید است که قابل مقایسه با دنیا نیست و جزای عظیم آن در قبال پاداش دنیوی هم قابل مقایسه نیست، لذا باید در دنیا تمرین پاسخ‌گویی داشت و مراقبت کرود.

وی اذعان داشت: ارادت به ابا عبدالله(ع)، نشانه دوست داشتن و گرامی داشتن هرساله این ایام، ایام ماه حزن و اندوه و شهادت است.

آئین «احلی من العسل» در سنگده آئین «احلی من العسل» در سنگده آئین «احلی من العسل» در سنگده آئین «احلی من العسل» در سنگده آئین «احلی من العسل» در سنگده
انتهای پیام
captcha