راه‌اندازی پویش‌های قرآنی پاسخی به هتک حرمت قرآن است + فیلم
کد خبر: 4158287
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

راه‌اندازی پویش‌های قرآنی پاسخی به هتک حرمت قرآن است + فیلم

محمدمهدی اسماعیلی در آیین عزا امام حسین(ع) گفت: پویش‌هایی قرآنی در تاسوعا و عاشورا در حال راه‌اندازی است تا ضمن مقابله با هتک حرمت به قرآن کریم شاهد عشق و ارادت مردم ایران به ساحت قرآن کریم باشیم.

راه‌اندازی پویش‌های قرآنی پاسخی به هتک حرمت قرآن استبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ آیین «سوگواره حسینی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه» با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی و جمعی از مقامات وزارت ارشاد و همچنین هنرمندان امروز 4 مرداد در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه تشکر می‌کنم که هر سال در این مراسم حسینی حضور پیدا می‌کنند. امسال همانند سال‌های قبل شاهد حضور پررنگ اهالی فرهنگ و هنر هستیم این امر نشان از عشق و علاقه هنرمندان به اباعبدالله الحسین(ع) دارد. ارتباط عاشورا و هنر کاملاً عیان و مشخص است چرا که با گذشت صدها سال از عاشورا شاعران و هنرمندان با کارهای دلی خود عاشورا را روایت کردند.

وی افزود: در دوره اخیر نیز با گسترش وسایل ارتباط جمعی ما شاهد اقبال بیشتر به سمت مفاهیم عاشورایی هستیم.عشق به امام حسین(ع) به عنوان منشور سرافراز بشریت امروزه در سراسر جهان طنین انداز شده است. خوشبختانه ابراز ارادت به امام حسین(ع) هر ساله در کشور ما با جدیت و شور بیشتری انجام می‌شود.در جلسه امروز خوشبختانه ابراز ارادت به امام حسین(ع) با تشییع پیکر یکی از شهدای گمنام هشت سال جنگ تحمیلی همراه شد. ما در تشیع پیکر شهیدان میزبان نیستیم بلکه واقعیت این است که شهدا میزبان ما هستند. امروز هشتم محرم به نام مبارک حضرت علی اکبر(ع) نامگذاری شده است ما در این روز با تشییع پیکر این شهید گمنام با آرمان شهدا بیعتی مجدد کردیم.

اسماعیلی درباره هتک حرمت به قرآن کریم که در برخی کشورهای اروپایی رخ داده چنین گفت: اقدامات موثری برای پاسخگویی به این هتک حرمت شده است. دیروز نمایشگاه هنرهای تجسمی در حوزه هنری با محوریت هتک حرمت قرآن کریم برگزار شد. همچنین پویش‌هایی قرآنی نیز در تاسوعا و عاشورا در حال راه‌اندازی است تا شاهد عشق و ارادت مردم ایران به ساحت قرآن کریم باشیم. قرآن و اهل بیت(ع) دو امانت خداوند نزد انسان‌ها است که باید در اوج عزت و احترام گرامی داشته شود.

در بخش دیگری از این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا قاسمیان، استاد حوزه و دانشگاه به سخنرانی پرداخت و گفت: هنرمندان با آثار خوبی که در حوزه عاشورا تولید کردند بانی اشاعه مفاهیم عاشورایی بودند برای همین از آنها ممنون هستیم . امام حسین(ع) قرار بود در روز تاسوعا با لشکر عمرسعد بجنگد اما یک روز مهلت خواست تا مراسم قرآنخوانی برپا کند که این نشان از اهمیت و جایگاه قرآن دارد. متاسفانه دشمنان قرآن و اسلام در ایام ماه محرم با توهین خود به این کتاب آسمانی دل مسلمانان جهان را به درد آوردند. این اقدام خصمانه آنها از آنجا نشات می‌گیرد که گرایش به سمت قرآن در سراسر جهان زیاد شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه خداوند مکر حیله‌گران را به خودشان برمی‌گرداند تصریح کرد: این اقدام توهین‌آمیز برخی کشورهای غربی بار دیگر به ترویج قرآن و اسلام خواهد انجامید زیرا این کتاب شفابخش همه انسان‌های جهان است. شهدا در مکتب امام حسین(ع) به شهادت رسیدند اگر می‌خواهید فرزندانی حسینی داشته باشید آنها را به هیئت‌های عزاداری امام حسین(ع) ببرید. غربیان امروز از شهید سلیمانی بیشتر از سردار سلیمانی می‌ترسند زیرا حاج قاسم در مکتب حسینی مشغول لشکری جدید است.

در این مراسم گروه سرود ناشنوایان به اجرای برنامه پرداخت همچنین مراسم مداحی و روضه خوانی بر پا شد در انتها پیکر شهید گمنام با حضور جمع کثیری از هنرمندان  تشییع شد.

داریوش ارجمند، جلیل فرجاد، رضا ناجی، رضا فیاضی، محمد شیری، جواد انصافی، بهمن حبشی، حبیب ایل‌بیگی، کیانوش گرامی و ... از جمله هنرمندانی بودند که در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha