عاشورا فرصتی برای بازخوانی اهداف قیام امام حسین(ع) است
کد خبر: 4159169
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
امام جمعه کلاله:

عاشورا فرصتی برای بازخوانی اهداف قیام امام حسین(ع) است

حجت‌الاسلام نجفعلی قاسمی گفت: باید از کارهایی که موجب دوری انسان از حق و حقیقت و شرف و آزادگی می‌شود پرهیز کرد که تنها راه عزت حرکت در مسیر امام حسین‌(ع) و سایر ائمه اطهار(ع) است و عاشورا یک فرصت برای بازخوانی اهداف قیام آن امام همام است.

حجت الاسلام قاسمی امام جمعه کلالهبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام نجفعلی قاسمی، امام جمعه کلاله در مراسم سوگواری شهادت امام حسین(ع) امروز، 8 مرداد در اتاق اصناف شهرستان گفت: در اسلام اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر تا جایی است که سایر فرائض و دستورهای اسلامی در پرتو اجرای آن در جامعه اسلامی محقق می‌شود؛ از این‌ رو هرگاه در جامعه‌ای این فریضه مهم به اجرا گذاشته نشود و افراد در قبال پیاده‌شدن این امر خطیر احساس مسئولیت نکنند مرگ آن جامعه حتمی خواهد بود. قیام امام حسین(ع) نیز برای اجرای این دو فریضه الهی بود.

امام جمعه کلاله اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم اولین وظیفه همه انبیا را امر به معروف و نهی از منکر می‌داند و می‌فرماید ما در میان هر امتی، پیامبری را مبعوث کردیم که مهم‌ترین وظیفه آنان دو چیز بود: یکی امر به یکتاپرستی که بزرگ‌ترین معروف‌هاست و دوم نهی از اطاعت طاغوت‌ها که بزرگ‌ترین منکرهاست.

حجت‌الاسلام قاسمی گفت: هرکس که در پی «فضائل اخلاقی» باشد در مسیر امام حسین‌(ع) خواهد بود و در مقابل بی‌شک هرکس در پی «رذالت‌های اخلاقی» باشد از پیروان یزیدیان خواهد بود.

حجت‌الاسلام قاسمی با بیان اینکه باید عاشورای امام حسین(ع) را زنده نگهداشت و از واقعه عاشورا و راه امام حسین(ع) درس گرفت، افزود: صاحبان صنوف در بازار باید بسیار مواظبت کنند مبادا با کم‌فروشی و ... در مقابل اندیشه امام حسین(ع) قرار گیرند.

امام جمعه کلاله با اشاره به اینکه امروز باید وظیفه‌شناس باشیم و به موقع انجام وظیفه کنیم، گفت: شرط انجام به موقع وظیفه، همانند یاران امام حسین‌(ع) همچون حضرت عباس‌(ع)، تسلیم محض ولی زمان خود بودن است.

وی بیان کرد: باید از کارهایی که موجب دوری انسان از حق و حقیقت و شرف و آزادگی می‌شود پرهیز کرد که تنها راه عزت حرکت در مسیر امام حسین(ع) و سایر ائمه اطهار(ع) است و عاشورا یک فرصت برای بازخوانی اهداف قیام آن امام همام است.

گفتنی است، در این مراسم سوگواری که با مرثیه‌سرایی همراه بود، علاوه بر اعضای اتاق اصناف، جمعی از بازاریان، فرمانده انتظامی، مسئول نمایندگی دفتر ولی‌فقیه در سپاه، رئیس عقیدتی سیاسی فراجا، رئیس صمت و بسیج اصناف کلاله حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha