خروج بیش از ۱۱ هزار زائر اربعین از مرز باشماق
کد خبر: 4164960
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹

خروج بیش از ۱۱ هزار زائر اربعین از مرز باشماق

مدیر پایانه مرزی باشماق با اشاره به افزایش تردد زائران از این مرز گفت: طبق آخرین آمار ۱۱ هزار و ۳۷۶ زائر از مرز باشماق به سمت کربلا اعزام شدند.

مرز باشماق مریوان

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری مریوان، حمیدرضا عبدالملکی، مدیر پایانه مرزی باشماق گفت: باتوجه به رضایت زوار اربعین در سال گذشته و همچنین شرایط مساعد آب و هوایی، خوشبختانه امسال تعداد ترددها افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه تمام زیرساخت‌های لازم برای تردد زائرین مهیا است و هیچ‌گونه مشکلی جهت تردد واسکان وجود ندارد، افزود: مواکب اربعین در مرز باشماق برپا بوده و سرویس‌های ایاب و ذهاب و نقلیه از شهر مریوان به مقصد مرز مستقر هستند.

مدیر پایانه مرزی باشماق بیان کرد: از سمت مرز باشماق طرف عراق به مقصد سلیمانیه، سرویس‌های ون برای تردد زائران به سمت تکیه‌ای که در سلیمانیه درنظر گرفته شده با نرخ مصوب ۷هزار دینار مستقر است.

وی با اشاره به اینکه زوار اربعین از تکیه سلیمانیه با نرخ ۲۰ هزار دینار به مقصد کاظمین اعزام می‌شوند، تأکید کرد: زوار اربعین حتماً باید از ناوگان تعیین شده استفاده کنند و از مراجعه به ترمینال سلیمانیه خودداری کنند، در غیر این صورت مشمول هزینه اضافی خواهند شد.

عبدالملکی با اشاره به افزایش تعداد تردد از مرز باشماق مریوان یادآور شد: طبق آخرین آمار، ۱۱ هزار و ۳۷۶ زائر اربعین، از مرز باشماق به سمت کربلا خارج شده‌اند.

انتهای پیام
captcha