آمریکا و اسرائیل به دنبال تخریب چهره اربعین هستند
کد خبر: 4165134
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶
خطیب جمعه بغداد:

آمریکا و اسرائیل به دنبال تخریب چهره اربعین هستند

خطیب جمعه بغداد با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل به دنبال تخریب چهره اربعین هستند، تأکید کرد که رژیم صهیونیستی و آمریکا، شمر و یزید زمانه ما هستند.

به گزارش ایکنا، آیت‌الله مجاهد سید یاسین موسوی در خطبه نماز جمعه بغداد اظهار کرد: زیارت اربعین، بعدی سیاسی یافته است و آن را از سایر زیارت‌ها متمایز کرده است. رژیم سابق تلاش کرد با استفاده از خشونت، کشتار، ارعاب و زندانی کردن مؤمنان زیارت اربعین را تعطیل کند.

وی افزود: رژیم بعث در گذشته تعدادی از مومنین را که در رأس آن‌ها آیت‌الله سید محمدباقر حکیم بود را به جرم احیای زیارت اربعین به اعدام محکوم کرد و جنایت‌های بسیاری را در راستای منع این زیارت مرتکب شد.

امام جمعه بغداد در ادامه با اشاره به مبارزه‌طلبی ملت عراق در برابر رژیم بعث برای زنده نگه داشتن زیارت اربعین، افزود: باید تاریخ زیارت اربعین در کتب درسی گنجانده شود. متأسفانه تاریخ خدمات بنی امیه، بنی عباس و افرادی مانند حسن البکر که به دشمنی با رسول اکرم (ص) و اهل بیت (ع) پرداخته و به شیعیان بسیار ظلم کردند، در کتب درسی وجود دارد اما به جریان‌های مهمی مانند زیارت اربعین و قیام مردم نجف هیچ اشاره‌ای نشده است.

آیت‌الله موسوی در ادامه اظهار کرد: امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی به آیت‌الله محمدباقر حکیم فرمودند که ملت عراق ملتی شجاع هستند زیرا به محض شروع قیام مردم نجف شعار مرگ بر بکر و مرگ بر صدام سر دادند.

وی با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای تخریب چهره زیارت اربعین، گفت: اسراییل و آمریکا و بقیه دشمنان اسلام همانطور که از ایران و حزب‌الله می‌ترسند به شدت از زیارت اربعین وحشت دارند.

امام جمعه بغداد همچنین از ملت عراق خواست تا جایگاه خود در زنده نگه داشتن زیارت اربعین را به خوبی بشناسند و افزود: ما باید بدانیم که یزید و شمر زمانه، آمریکا و اسرائیل هستند، این کشورها در عصر کنونی دشمن امام حسین (ع) هستند.

انتهای پیام
captcha