تدارک جامعه قرآنی عصر چهارمحال‌وبختیاری برای اربعین حسینی
کد خبر: 4165173
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۲

تدارک جامعه قرآنی عصر چهارمحال‌وبختیاری برای اربعین حسینی

دبیر جامعه فرهنگی قرآنی عصر چهارمحال‌وبختیاری با اعلام آغاز پویش «فجر عاشقی» به‌مناسبت ایام پیاده‌روی اربعین حسینی، تمهیدات برپایی برنامه‌های اربعین با رویکرد سوره مبارکه فجر را تشریح کرد.

فجر عاشقی

سیدعبدالله میراحمدی، دبیر جامعه فرهنگی قرآنی عصر چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از استان با اشاره به اینکه ایجاد حرکت عمومی قرآنی در جامعه یکی از خواسته‌های مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: در ایامی قرار داریم که متأسفانه هجمه‌های سنگینی علیه ساحت مقدس قرآن کریم در برخی کشورهای غربی رخ داده است و لذا اهمیت و ضرورت کار قرآنی در چنین شرایطی چندین برابر می‌شود.

وی با ذکر اینکه همزمان با آغاز برنامه پیاده‌روی اربعین حسینی پویش قرآنی «فجر عاشقی» طراحی و آغاز شده است، ادامه داد: جا دارد که زائران اربعین حسینی در این ایام، سوره مبارکه فجر را که منسوب به حضرت سیدالشهدا(ع) در مسیر قرائت کنند و برای پیوستن به پویش فجر عاشقی، افراد می‌توانند تصاویر و فیلم‌ها از تلاوت این سوره مبارکه را ضبط و در فضای مجازی منتشر کنند یا به رسانه‌ها از جمله رسانه قرآنی ایکنا یا رادیو قرآن، سیمای قرآن و... ارسال کنند تا بازنشر شود.

میراحمدی تصریح کرد: همسنگران قرآنی که توفیق دارند و در عراق مسیر پیاده‌روی را طی می‌کنند در طول مسیر برنامه‌های زیادی برایشان پیش‌بینی شده است و موکب‌های قرآنی در عمودهای ۱۲۲۲، ۱۷۰ و ۷۸۵ به همین منظور برپا شده‌ است.

وی افزود: برخی افراد علاقه‌مند و همسنگران جامعه قرآنی عصر که امکان شرکت در پیاده‌روی اربعین حسینی ندارند اقدام به برپایی موکب‌های قرآنی در شهرستان‌ها می‌کنند و یقین دارم که برنامه‌های متعدد و متکثری از سوی این فعالان قرآنی پیش‌بینی شده است. لذا، درخواست دارم که در قرائت فردی و نیز همخوانی و یا حفظ سوره مبارکه فجر در این ایام اهتمام داشته باشیم. همچنین قرائت این سوره مبارکه توسط قاری خوشخوان و یا پخش تلاوت‌های این سوره مبارکه در موکب‌ها از دیگر خواسته‌های ما از فعالان قرآنی جامعه عصر است.

دبیر جامعه فرهنگی قرآنی عصر چهارمحال‌وبختیاری با تصریح اینکه جلسات خانگی قرآن کریم دیگر عرصه و بستر مطلوب برای پرداختن به سوره مبارکه فجر است، توضیح داد: بنابراین از فعالان این حوزه می‌خواهم که در این ایام جلسات خانگی قرآن را با رویکرد تلاوت و تدبر و تأمل در پیام‌های این سوره مبارکه برگزار کنند. برپایی مسابقات و تهیه جایزه برای برگزیدگان از دیگر پیشنهادات جهت ترويج معارف ناب سوره مبارکه فجر در این ایام است. 

میراحمدی ثبت و ضبط و نشر تمامی این فعالیت‌ها را مهم ارزیابی کرد و افزود: با وجود امکاناتی که در اختیار اکثر ما است، قرآنیان می‌توانند تصاویر و لحظاتی از فعالیت‌های خود ناظر بر تلاوت و تدبر یا حفظ سوره مبارکه فجر را ضبط و در فضای مجازی و رسانه‌ها نشر حداکثری دهند. تهیه پوستر و بروشور با محوريت سوره فجر از دیگر کارهایی است که می‌توان انجام داد. 

وی بیان کرد: علاوه بر برپایی موکب‌های قرآنی و پرداختن به سوره مبارکه فجر، کمک‌های نقدی نیز می‌تواند یکی از محورهای برنامه‌های اربعین حسینی در این ایام باشد، لذا از همسنگران جامعه قرآنی عصر استان درخواست می‌شود که با جذب کمک‌های مردمی از موکب‌های جامعه قرآنی عصر در عراق حمایت کنند تا خدمات بهتری را به زائران اربعین حسینی ارائه بدهند.

میراحمدی در پایان گفت: باز هم این درخواست را دارم که فعالان و متولیان جامعه قرآنی عصر با تهیه کلیپ‌های هر چند کوتاه از فعالیت‌های خود در این ایام با محوریت سوره مبارکه فجر و ارسال و بازنشر آن، سهمی در ترویج معارف و فرهنگ قرآن کریم داشته باشند.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند برای پیوستن به پویش فجر عاشقی و شرکت در قرعه‌کشی ۱۱۴ سفر زیارتی مشهد مقدس، عدد ۱۴ را به ۳۰۰۰۱۴۴۲ بفرستند.

انتهای پیام
captcha