رادیو اربعین در کنار اطلاع‌رسانی نگاهی تبیینی دارد + صوت
کد خبر: 4165715
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۷
جواد تشکری:

رادیو اربعین در کنار اطلاع‌رسانی نگاهی تبیینی دارد + صوت

مدیر رادیو اربعین گفت: این شبکه صرفاً رویکرد خبری به راهپیمایی اربعین ندارد بلکه تلاش دارد به موضوعات نگاهی تبیینی و معرفتی نیز داشته باشد.

جواد تشکری، مدیر رادیو اربعین در گفت‌وگو گفت: رادیو مانند هر سال از ابتدای ماه صفر فعالیت خود را آغاز کرده و خوشبختانه هر سال با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شده است. نکته جالب اینجاست که استقبال از رادیو اربعین امسال از روز اول آغاز شد که برای خود ما نیز قابل پیش‌بینی نبود.

وی افزود: ارتباط رادیو اربعین با مخاطبانش، کاملاً دوطرفه و تعاملی است، به‌نحوی‌که وقتی مخاطبی کد ملی خود را می‌فرستد به طور هم‌زمان سردار ذوالقدر در اداره گذرنامه، روی سیستم، مرحله صدور را کنترل می‌کند. در دو شب گذشته تقریباً 200 کد ملی از طرف مردم برای رادیو اربعین فرستاده و مشکلشان برطرف شد.

این مدیر رسانه‌ای تأکید کرد: انتظار مردم از رادیو اربعین مضاعف است این امر نیز به جا و درست است چون در این شبکه تلاش باید دوچندان باشد تا بتوان نیازهای مخاطبان را برآورده کرد. به شخصه هر روز از ساعت 18 تا 24، پشت میکروفون رادیو اربعین هستم و به مسائلی که از طرف مردم مطرح می‌شود پاسخ می‌دهم. 

وی با اشاره به اینکه جدا از برنامه‌هایی که در آن اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد به برنامه‌های تبیینی و معرفتی هم توجه می‌شود، تصریح کرد: بحث خبررسانی مانند سال‌های قبل در این رادیو هر نیم ساعت یک‌بار از 8 تا 24 انجام می‌شود چون رسالت اولیه این رادیو اطلاع‌رسانی به زائران امام حسین(ع) است. درباره برنامه‌های معرفتی نیز تلاش داریم به چرایی و چگونگی راهپیمایی اربعین اشاره کنیم زیرا معتقدیم در این حوزه نیاز به آگاهی‌بخشی لازم است به ویژه که برخی هجمه‌های تبلیغاتی از سوی دشمنان در این رابطه مطرح می‌شود که باید به آن پاسخ داده شود.

وی تأکید کرد: در رادیو اربعین همچنین با مسئولان گروه‌های هجده‌گانه ارتباطی مداوم برقرار می‌شود تا اطلاعات از سوی آنها در حوزه‌های مربوطه داده شود. ویژه‌برنامه کودکان، یکی دیگر از آیتم‌های پرطرفدار این رادیو است. در این برنامه علاوه بر سرگرمی اطلاعات دینی و تاریخی کودکان ارتقا داده می‌شود.

تشکری با بیان اینکه بانوان به صورت ویژه در رادیو اربعین مورد توجه هستند، بیان کرد: در تمامی بخش‌ها، اخبار و مطالب مربوطه به بانوان وجود دارد اما به صورت ویژه‌برنامه‌های با عنوان «من زینبم» از رادیو اربعین پخش می‌شود. این برنامه به مسائل و دغدغه‌های بانوان در جامعه امروز نظر دارد.

وی در پایان بیان کرد: مردم رادیو اربعین را به عنوان صدای مردم قبول کرده‌اند، بنابراین تلاش ما این است به‌‌هر‌نحو ممکن و با تلاش شبانه‌روزی نیازهای آنها پاسخ داده شود البته در مسیر رسیدن به این خواسته، مردم نیز می‌توانند با شماره 162 تماس گرفته و ما را از نظرات خود مطلع کنند.

محمد حاتمی

انتهای پیام
captcha