راه‌اندازی موکب طلاب آفریقایی در مسیر نجف به کربلا + عکس
کد خبر: 4166543
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴

راه‌اندازی موکب طلاب آفریقایی در مسیر نجف به کربلا + عکس

برای دومین سال، به همت طلابی از ۳۵ کشور آفریقایی مقیم ایران، موکب لعشاق الحسین آفریقا در میسر نجف به کربلا با اهداف متعدد فعالیت خود را آغاز کرد.

«موکب لعشاق الحسین آفریقا» در مسیرنجف به کربلا راه اندازی شد

اسماعیل باقر، طلبه کنگویی مقیم ایران و مدیر موکب لعشاق الحسین آفریقا در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، اظهارکرد: امروز بدون تردید قیام امام حسین(ع) نه فقط برای شیعیان بلکه برای جهانیان یک الگو است. سیدالشهداء(ع) در مفترض الطاعه بودن برای شیعیان و برای مسلمانان به عنوان مرجعیت علمی و معنوی الگو هستند. برای پیروان ادیان ابراهیمی به دلیل دعوت امام حسین(ع) به خدا به عنوان محوری‌ترین اصل ادیان الهی الگو است و در مباحثی همچون حریت، آزادی و اصول اخلاقی برای کل بشریت و انسانیت می‌تواند الگو باشد؛ لذا امام حسین(ع) را باید از این ابعاد به جهانیان معرفی کرد.

این مبلغ بین‌الملل اهل کنگو با بیان اینکه امام حسین(ع) شخصیتی تأثیرگذار برای بشریت است، افزود: درس قیام کربلا، حریت در برابر خودکامگی و استبداد است و امروز دنیا تشنه این ابعاد و اهداف قیام امام حسین(ع) است، از این رو با تلاش طلاب اتحادیه آفریقایی مقیم ایران موکب اربعینی «لعشاق الحسین آفریقا» با هدف تببین قیام امام حسین(ع) در عرصه بین‌الملل در عمود ۳۷۹ مسیر نجف به کربلای معلی راه‌اندازی شد.

«موکب لعشاق الحسین آفریقا» در مسیرنجف به کربلا راه اندازی شد

اسماعیل باقر ادامه داد: این موکب با محوریت فعالیت‌های فرهنگی در پنج غرفه آفریقاشناسی و تببین جایگاه اسلام و تشیع در قاره آفریقا، نمایشگاه محصولات فرهنگی و رسانه، غرفه بین‌الملل و تشریفات، غرفه پاسخ به شبهات دینی و اعتقادی، غرفه پذیرایی و کودکان فعالیت‌های خود را تا روز اربعین حسینی ادامه می‌دهد.

مدیر موکب طلاب اتحادیه آفریقایی مقیم ایران بیان کرد: در این غرفه طلابی از ۲۵ کشور آفریقایی و به زبان‌های عربی، انگلیسی، فرانسه، فارسی، پرتغالی و همچنین زبان‌های هوسا و سواحیلی میزبان زائران راهپیمایی عظیم اربعین حسینی هستند.

وی گفت: اقامه نماز جماعت و برپایی محفل قرائت قرآن و ادعیه از دیگر برنامه‌های فرهنگی این موکب بین‌المللی است.

این طلبه کنگویی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: بُعد مقاومت در قیام عاشورا از بحث‌هایی است که باید در عرصه بین‌الملل به آن پرداخته شود، چون ضرورت مقاومت بر اساس عقل و فطرت و نقل، مؤید آن است. وقتی که قوه قهریه سلطه‌گر وجود دارد و همه چیز را تحت فرمان خود قرار می‌دهد و انتظار دارد که همه تابع او باشند و شخص زورگو، خوکامه و خودبرتربین است، باید مقاومت کرد و امام حسین(ع) نیز این کار را انجام داد.

اکبر پوست‌چیان

اسماعیل باقر، طلبه کنگویی مقیم ایران و مدیر موکب لعشاق الحسین آفریقا

«موکب لعشاق الحسین آفریقا» در مسیرنجف به کربلا راه اندازی شد

«موکب لعشاق الحسین آفریقا» در مسیرنجف به کربلا راه اندازی شد

انتهای پیام
captcha