علی سرابی به سمت دبیر انجمن خادمان قرآن انتخاب شد
کد خبر: 4185838
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳

علی سرابی به سمت دبیر انجمن خادمان قرآن انتخاب شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شصت و ششمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم حکم انتخاب علی سرابی را به عنوان دبیر انجمن خادمان قرآن کریم به وی اعطا کرد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، شصت و ششمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم صبح امروز دوشنبه، ۱۳ آذر‌ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر اعضای این کمیسیون در محل وزارتخانه برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت‌های ۱۰ ساله محمدرضا پورمعین، به عنوان دبیر اسبق انجمن خادمان قرآن گفت: حوزه انجمن خادمان قرآن کریم کار مهم و باعظمتی است که هرساله با حضور رئیس جمهور برگزار و از خادمان قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف تجلیل می‌شود.

 نیازمند الگوسازی بیشتر از چهره‌های قرآنی هستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: طی جلسه‌ای که با حضور رییس جمهور برگزار شد به ایشان عرض کردم از این انجمن و شخصیت‌های فاخر و ارزشمندی که در آنجا هستند بیشتر از قبل استفاده کنید. ما نیازمند الگوسازی بیشتر از چهره‌های قرآنی هستیم. چهره‌های قرآنی مایه خیر و برکت جامعه ما هستند و اصحاب قرآن جایگاهی همچون کوه‌ها و میخ‌های نگهدارنده زمین دارند و چنین جایگاهی را برای آنان قائل هستیم و خداوند متعال این جایگاه را برای خادمان کلام خودش قرار داده است.

وی اظهار کرد:‌ باید برای جایگاه خادمان قرآن به عنوان یک موضوع و جشن مهم دینی برنامه‌ریزی مهمتری ببینیم. خادم قرآن و کسی که در این جایگاه قرار می‌گیرید در رفیع‌ترین جایگاه جامعه ایمانی ما قرار دارد و به همین دلیل باید آنان را بیشتر تکریم کنیم.

رئیس کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم در ادامه به انتصاب دبیر جدید این انجمن اشاره کرد و گفت: شخصیتی که امروز در این مسئولیت قرار گرفته است فردی با سابقه درخشان در حوزه قرآن و مورد وثوق اصحاب آن است و امیدواریم آقای سرابی این مسیر را با قوت ادامه دهند و ما و دوستانمان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت قرآن و عترت با همه قدرت این موضوع را ادامه و حمایت خواهیم کرد.

به گزارش ایکنا، در ادامه این برنامه محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حکم انتخاب دبیر جدید این انجمن را به سیدعلی سرابی اعطا کرد.

انتهای پیام
captcha