شهرستان چرام رتبه اول طلاق را کسب کرد
کد خبر: 4192534
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲

شهرستان چرام رتبه اول طلاق را کسب کرد

رئیس گروه ساماندهی امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: شهرستان چرام طی ۹ ماه اخیر رتبه اول طلاق استان را داشته است.

کمیته تخصصی ستاد ساماندهی امور جوانان استان

به گزارش ایکنا از کهیگلویه‌وبویراحمد، نادر حسینی، نماینده مرکز صدا و سیمای کهگیلویه‌وبویراحمد امروز، 17 دی‌ماه در کمیته تخصصی ستاد ساماندهی امور جوانان استان که با موضوع  پیشگیری از طلاق به همت سازمان ورزش و جوانان استان برگزار شد، اظهار کرد: مرکز صدا و سیمای استان همواره در راستای ترویج فرهنگ عفاف و ازدواج آسان برنامه‌های متنوع فرهنگی را در این مرکز در دید و سمع نظر بینندگان داشته است.

وی با اشاره به ضرورت انتقال ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی به نسل جوان، افزود: فضای مجازی بسیار مهم است که متأسفانه بسیاری از متولیان امور فرهنگی از این مهم فاصله دارند و حتی گاهاً بیگانه‌اند.

همچنین، فهیمه یوسف‌زاده، رئیس گروه ساماندهی امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان کهگیلویه‌وبویراحمد نیز گفت: با توجه به تحقیقات صورت گرفته از سوی فاطمه مدبری، فقر، بیکاری و مسائل اقتصادی اولین دلیل طلاق در کشور بوده و عوامل اجتماعی، فرهنگی، ازدواج‌های اجباری و تفاوت‌های سنی از عمده دلایل طلاق در سطح کشور است.

وی اضافه کرد: طی 9 ماهه گذشته سال‌جاری، شهرستان چرام با نزدیک به ۲۰۰ واقعه طلاق و ۲۰۱ ازدواج رتبه اول استان را داشته و شهرستان کهگیلویه کم‌ترین تعداد طلاق در سطح استان را به خود اختصاص داده است.

همچنین، زهرا مرادیان، مشاور و مددکار اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه‌وبویراحمد نیز گفت: مشکل امروز جوامع، عدم رعایت اخلاقیات بین برخی از کسانی است که از هم طلاق گرفتنه‌اند.هر انسانی که از معنویات دور شود گاها در زندگی زناشویی نیز دچار مشکل می‌شود، از بسیاری از کاستی‌های مختلف زندگی نمی‌گذرد و موجبات زمینه‌های مختلف طلاق را به‌وجود می‌آورد.

در پایان این نشست همچنین، هوشنگ جهان‌بین، مدیر اداره فرهنگی و اجتماعی جهاددانشگاهی واحد استان کهگیلویه‌وبویراحمد نیز گفت: فضای مجازی افسارگسیخته سبب متلاشی شدن بسیاری از بنیان‌های خانواده‌ها شده و متاسفانه متولیان امور فرهنگی از این مهم کاملا غافل هستند و این دستگاه‌ها گاها به ارائه گزارش و یا همایش‌های بی‌نتیجه روی آورده‌اند و برنامه مدونی در این زمینه ندارند.

انتهای پیام
captcha