بیش از 1200 زندانی کهگیلویه‌وبویراحمد عفو شدند
کد خبر: 4206933
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲

بیش از 1200 زندانی کهگیلویه‌وبویراحمد عفو شدند

رئیس کل دادگستری کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: یک هزار و ۲۲۰ نفر از زندانیان استان از عفو و نهاد‌های ارفاقی در سال ۱۴۰۲ بهره‌مند شدند.

زندانیان عفو شده

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، محبوب افراسیاب، رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه‌وبویراحمد روز گدشته، چهارم فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از سیاست‌های مورد تأکید ریاست قوه قضاییه در راستای طرح تحول و تعالی قضایی، حبس‌زدایی است، که دادگستری کل استان در اجرای آن موفق عمل کرده است.
وی با بیان اینکه یک هزار و ۲۲۰ نفر از زندانیان استان در سال ۱۴۰۲ مورد عفو و نهاد‌های ارفاقی قرار گرفتند، افزود: تعداد ۳۱۵ نفر از زندانیان مشمول تخفیف مجازات و گذشت شکات قرار گرفتند و در سال ۱۴۰۲ تاکنون ۳۸ نفر از عفو موردی استفاده کرده‌اند.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه‌وبویراحمد با بیان اینکه ۴۴ نفر از زندانیان استان مشمول آزادی مشروط شده‌اند، با اشاره به آزادی زندانیان توسط ستاد دیه استان، بیان کرد: به همت ستاد دیه و تلاش‌های شورای حل اختلاف زندان‌های استان و کمک خیرین ۷۱ نفر زندانی آزاد و به کانون گرم خانواده‌های خود بازگشتند.تاکنون ۵۰۸ نفر زندانی از مرخصی پایان حبس استفاده کرده و آزاد شده‌اند.

انتهای پیام
captcha