۱۴۰۰ مسجد لرستان میزبان مراسم شب‌های قدر هستند
کد خبر: 4207558
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
مدیرکل تبلغات اسلامی لرستان:

۱۴۰۰ مسجد لرستان میزبان مراسم شب‌های قدر هستند

حجت‌الاسلام مهدی قدرتی گفت: مراسم شب‌های قدر در همه شهرهای استان و در هزار و ۴۰۰ مسجد برگزار می‌شود که مراسم محوری در مصلی الغدیر خرم‌آباد خواهد بود.

حجت‌الاسلام مهدی قدرتی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلغات اسلامی لرستان، حجت‌الاسلام مهدی قدرتی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان شامگاه، ۹ فروردین‌ماه با تسلیت ایام شهادت امام علی(ع) و گرامیداشت لیالی قدر، از آمادگی هزار و ۴۰۰ مسجد و اماکن مذهبی فعال استان در شب‌های قدر خبر داد و اظهار کرد: مراسم شب‌های قدر در همه شهرهای استان و در هزار و ۴۰۰ مسجد برگزار می‌شود که مراسم محوری در مصلی الغدیر خرم‌آباد خواهد بود.

وی اضافه کرد: این مراسم از ساعت 22:30 تا ۳ بامداد با حضور سخنرانان و قاریان مطرح استان برگزار می‌شود. مردم استان می‌توانند با ارسال عدد ۵ به سامانه ۱۰۱۱۹۲ از محصولات خوب قرآنی بهره‌مند شوند.

در این راستا حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در لرستان پنج‌شنبه، ۹ فروردین‌ماه در جلسه تفسیر قرآن، خواستار رعایت حرمت ماه رمضان و ایام شهادت امام علی(ع) شد.

وی با اشاره به تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت، ضمن خیر مقدم به گردشگران که از نقاط مختلف کشور به لرستان سفر کرده‌اند، گفت: لازم است مسافرین و گردشگران، حرمت ماه رمضان را رعایت کنند، از همگان انتظار می‌رود که مکان‌های تاریخی و گردشگری را به مکانی برای ایجاد رویدادهای تلخ، ضد ارزشی، ناهنجاری و نافرمانی خداوند متعال تبدیل نکنند و از هرگونه کاری که باعث جریحه‌دار شدن افکار عمومی شود پرهیز کنند.

شاهرخی با توجه به در پیش بودن شب‌های قدر و روز شهادت حضرت امام علی(ع) و روز طبیعت و لزوم بهره‌مندی معنوی هرچه بیشتر از این ایام، ادامه داد: از همه هم استانی‌ها خواستارم که در گفتار و عمل، حرمت این روز را به احترام حضرت امیرمؤمنان علی(ع) رعایت کنند، چرا که ما و پرچم ما را با نام امیرالمومنین می‌شناسند و این بزرگ‌ترین افتخار برای این مردم متدین و شیعه است و باید در این روز نشان داده شود که محبین آن حضرت و کسانی‌که زیر پرچم ولایت حضرت امیرالمومنین قرار دارند چه کسانی هستند.

انتهای پیام
captcha