امضای توافقنامه چاپ دو میلیون قرآن نفیس در امارات
کد خبر: 4208617
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۷

امضای توافقنامه چاپ دو میلیون قرآن نفیس در امارات

سازمان بین‌المللی فعالیت‌های خیریه و مرکز چاپ قرآن کریم محمد بن راشد در امارات توافقنامه‌ای را برای چاپ دو میلیون نسخه قرآن کریم و ترجمه آن را با بهترین کیفیت امضا کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از امارات الیوم، سازمان بین‌المللی فعالیت‌های خیریه و مرکز چاپ قرآن کریم محمد بن راشد، وابسته به مرکز رسانه‌ای دبی، تفاهم نامه‌ای امضا کردند که بر اساس آن مقرر شد این مرکز دو میلیون نسخه قرآن به همراه ترجمه آن را  با بهترین کیفیت در اندازه‌های مختلف متناسب با نیازهای متفاوت چاپ کند.

 هدف از این توافق افزایش همکاری مشترک بین دو طرف در تلاش برای دستیابی به بهترین خدمات و تبادل تجربیات، دانش، مهارت‌ها و مزایایی است که در خدمت مصالح  عمومی و کارهای خیریه و بشردوستانه است. دو طرف بر تقویت مشارکت راهبردی و یکپارچه‌سازی تلاش‌هایشان در حمایت و ترویج چاپ قرآن کریم و ترجمه و تفسیر این کتاب مقدس تاکید کردند. 

این یادداشت تفاهم به امضای خالد الخواجه دبیر کل بنیاد خیریه بین‌المللی و فیصل عبدالله مدیر اجرایی بخش چاپ و توزیع مرکز رسانه‌ای دبی و مدیر مرکز چاپ قرآن کریم محمد بن راشد رسید. 

فیصل عبدالله بر اهمیت نقش مرکز در خدمت به قرآن کریم و کمک به انتشار پیام اسلام در سراسر جهان تاکید کرد. وی گفت: مرکز چاپ قرآن کریم محمد بن راشد از بدو تأسیس تاکنون موفق شده است علاقه عمیق امارات متحده عربی به خدمت به قرآن کریم و تقویت کانال های ارتباطی با مسلمانان جهان را نشان دهد. 

وی افزود: این تفاهم نامه به تقویت جایگاه این مرکز که اولین در نوع خود در جهان در ارائه خدمات چاپ قرآن کریم مطابق با بالاترین استانداردهای کیفی بین‌المللی است کمک می‌کند؛ فرآیند چاپ این قرآنها زیر نظر گروهی نخبه از علمای اسلامی انجام می‌شود.
 
خالد عبدالوهاب الخواجه نیز خاطرنشان کرد: نقطه قوت این موافقتنامه ناشی از اهداف عالی است که در چاپ قرآن کریم، ترجمه معانی آن به زبان‌های مختلف و توزیع آن در بین مراکز حفظ قرآن و مساجد در نیازمندترین مناطق جهان تبلور پیدا می‌کند. وی تاکید کرد مرکز چاپ قرآن کریم محمد بن راشد از طریق ابتکار قبلی که شامل توزیع یک میلیون نسخه قرآن در کشورهای آفریقایی بود موفقیت بزرگی کسب کرد.

انتهای پیام
captcha