عملیات «وعده صادق» با موفقیتی بیش از انتظار انجام شد
کد خبر: 4210264
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶
سردار سلامی تأکید کرد:

عملیات «وعده صادق» با موفقیتی بیش از انتظار انجام شد

فرمانده‌کل سپاه پاسداران با بیان اینکه ما یک عملیات محدود در حد شرارت‌های رژیم صهیونیستی انجام دادیم، گفت: با وجود اینکه که هنوز اطلاعات ما روی تمام اصابت‌ها کامل نیست اما آن بخشی از اصابت‌هایی که ما گزارش‌های دقیق، مستند و میدانی از آن داریم، نشان‌دهنده آن است که عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار ما اتفاق افتاده است.

سردار حسین سلامی، فرمانده‌کل سپاه پاسداران

به گزارش ایکنا، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده‌کل سپاه پاسداران در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره ابعاد مختلف عملیات «وعده صادق»، گفت: تصمیم گرفتیم معادله جدید بسازیم. از این بعد رژیم صهیونیستی در هر نقطه‌ای به منافع، دارایی‌ها، شخصیت‌ها و شهروندان ما حمله کند از مبدأ جمهوری اسلامی ایران او را مورد تهاجم متقابل قرار می‌دهیم.

وی تأکید کرد: عملیات وعده صادق نمود برجسته‌ و واضحی از این معادله جدی و برای عبرت گرفتن است. نکته دیگر این بود که این نبرد برای ما نبردی ناشناخته و مبهم بود و این عملیات فصل جدیدی از تقابل را به روی ما گشود.

سلامی در ادامه گفت: عملیات وعده صادق با وجود سامانه‌های پدافند هوایی و موشکی دشمن؛ یعنی پدافندهای ضد موشک‌های بالستیک و کروز و پدافند هوایی که ضد پرند‌ه‌های باسرنشین و بدون سرنشین که در سرزمین کم‌مساحت رژیم صهیونیستی  به وفور بر روی زمین کاشته شده و گسترش یافته‌، از سامانه گنبد آهنین گرفته که با پرتابه‌های کوتاه‌برد مقابله می‌کنند تا فلاخن داوود، سیستم‌های آرون و حتی کمک‌هایی که ایالات متحده آمریکا در روزهای اخیر از حیث پدافند هوایی کاملا با رژیم صهیونیستی هماهنگ بود و این کمک‌ها را به عمل آورد، موفقیت‌آمیز بود.

فرمانده کل سپاه اظهار کرد: رژیم صهیونیستی یک دفاع عمیق و چند لایه‌ای را با حمایت آمریکا از فضای هوایی عراق گرفته تا اردن و حتی بخش‌هایی از سوریه و حتی فضای هوایی سرزمین‌های اشغالی ایجاد کرده بودند. یعنی هواپیماهای متنوعی از جمله اف 15، اف 16 و اف 35 (که فوق‌العاده پیشرفته هستند)، هواپیماهای گلف استریم و حتی سوخت‌رسان‌ها که در فضای هوایی مداومت پرواز به پرنده جنگنده دشمن می‌دادند، در فضا یک سطح به هم پیوسته و یکپارچه‌ای از یک دفاع هوایی متراکم و چند لایه را از لحظه ورود پرنده‌ها به فضای هوایی کشور عراق تا میانه اردن به عهده گرفته بوند و پدافند آن را از غرب کشور اردن تا اهداف عمیق در رژیم صهیونیستی انجام می‌داد.

وی بیان کرد: علاوه بر آن دفاع ضد هوایی و دفاع ضد موشکی که با پیشرفته‌ترین سامانه‌ها همراه بود، در مقابل ما وجود داشت و عبور از این سیستم بسیار پیچیده و چندلایه و پیشرفته کار سختی بود؛ یعنی طراحی عملیاتی که بتواند پرنده‌های بدون سرنشین و موشک کروز و بالستیک را از این فضا عبور دهد و بر روی زمین با دقت‌های بالا در اهداف نقطه‌ای بنشاند و آنها را مورد انهدام قرار دهد.
 
سلامی در ادامه به توانایی‌های به هم پیوسته آمریکا و رژیم صهیونیستی در عرصه جنگ الکترونیک اشاره کرد و گفت: اینها بر روی هم می‌تواند تأثیر تعیین‌کننده بر روی ابزارهای میدان عمل به جا بگذارد.
 
وی ادامه داد: این مستلزم این بود که نبوغی در طراحی تاکتیکی این مسئله ایجاد شود. بنابراین مبتکرانه، هوشمندانه و بسیار نوآورانه و ناشناخته برای دشمن و با استفاده از ابزارهایی که قادر به خنثی کردن تسلط دشمن در حوزه جنگ الکترونیک باشد، به نحوی وارد عمل شود و تاکتیک‌هایی به کار گرفته شود که بخشی از سامانه‌های دشمن را ناکارآمد کند.
 
سلامی تصریح کرد: ترتیب و توالی این عملیات به شکلی انجام شد که اکنون قابل گفتن نیست. به صورتی که ده‌ها فروند پهباد، کروز و موشک‌های بالستیک در فواصل زمانی مناسب، توانستند لایحه‌های عمیق دفاعی به ظاهر اطمینان‌بخش رژیم صهیونیستی را درهم بشکنند و ائتلاف پدافند هوایی بین آمریکا، فرانسه و رژیم صهیونیستی را تحت تأثیر قرار دهند و آن را کم کارآمد کنند و بتوانند اهداف دقیق، مورد نظر ما را در عمق سرزمین‌های اشغالی که توسط رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار می‌دهد را مورد هدف قرار دهند.
 
وی با تأکید بر اینکه اهداف ما خیلی دقیق بود، اظهار کرد: عملیات محدود در حد شرارت‌های رژیم صهیونیستی انجام دادیم. این عملیات می‌توانست گسترده باشد اما ما دامنه عملیات را به آن بخش از توانایی‌های رژیم صهیونیستی که برای حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران و شهادت فرماندهان و پاسداران عزیز ما از آن استفاده کرده بود، محدود کردیم.  
 
سلامی بیان کرد: با وجود اینکه که هنوز اطلاعات ما روی تمام اصابت‌ها کامل نیست اما آن بخشی از اصابت‌هایی که ما گزارش‌های دقیق، مستند و میدانی از آن داریم، نشان‌دهنده آن است که عملیات با موفقیتی بیش از حد انتظار ما اتفاق افتاده است.
 
فرمانده کل سپاه اضافه کرد: طبیعتا ساکنان سرزمین‌های اشغالی، مقامات صهیونیستی و ارتش تروریستی و اشغالگر صهیونیستی و آمریکا، بهتر از ما تا این لحظه اثرات کوبنده این ضربات را تشخیص داه و متوجه شده‌اند.
 
سلامی در پایان با توصیه به رژیم صهیونیستی برای دست برداشتن از رفتارهای گذشته و عبرت گرفتن از این حرکت، گفت: اگر رژیم صهیونیستی هر واکنشی نشان دهد، قطعا واکنش ما براساس تجربه جدیدی که از توانایی‌های او بدست آوردیم، بسیار سخت‌تر خواهد بود.

 

انتهای پیام
captcha