عرصه فرهنگ و هنر مکمل قدرت نظامی ایران باشد + صوت
کد خبر: 4210533
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴
حمید بهمنی:

عرصه فرهنگ و هنر مکمل قدرت نظامی ایران باشد + صوت

یک کارگردان سینما و تلویزیون گفت: در عملیات حماسی «وعده صادق»، ایران اسلامی حقانیت دفاع از آب و خاکش را به جهانیان نشان داد. در تمامی حوزه‌ها از نظامی تا فرهنگی و اقتصادی، باید مدافع بسیار قدرتمندی باشیم.

حمید بهمنی، کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با بیان اینکه ایران اسلامی قدرت تأثیرگذار در دنیا است، گفت: کشوری که در حال اوج‌گیری است، همیشه دشمنانی دارد که می‌خواهند جلوی نزدیکی به قله موفقیت را بگیرند. این اتفاق هم‌اکنون برای ایران اسلامی رخ‌داده است. ایران به مدد انقلاب اسلامی در دنیا برای خود قدرتی تأثیرگذار است در این میان رژیم غاصب صهیونیستی همیشه تلاش کرده با رفتار ناجوانمردانه جلوی موفقیت ایران را بگیرد، اما در رسیدن به این خواسته هیچ‌گاه موفق نبوده است.
 
وی افزود: مقاومت ایران در مقابل دشمنان خارجی و داخلی انتظار می‌رود، الهام‌بخش بسیاری از کارهای هنری باشد. به‌ویژه در هنر نمایش و سینما می‌توان این اتفاق به شکل تأثیرگذاری رخ دهد. «وعده صادق» عملیاتی حماسی بود که در آن ایران اسلامی از حق خود دفاع کرد. رژیم صهیونیستی با حمله به کنسولگری ایران در سوریه به خاک کشورمان تعرض کرد برای همین نیاز بود تا این اقدام آنها با تنبیه جدی رو‌به‌رو شود.
 
این کارگردان ادامه داد: بحث دفاع از وطن دو بخش دارد. ابتدا شکل نظامی آن است که ایران اسلامی به بهترین شکل ممکن به آن پاسخ داد. قسمت دوم که اتفاقاً اهمیت ویژه دارد، دفاع فرهنگی است. در این حوزه قادریم با تولید آثار خوب تصویری مناسب برای «وعده صادق» باشیم. همچنین حقانیت ایران اسلامی را در دفاع از خود به تصویر بکشیم. این اتفاق می‌تواند دستاورد خوبی حتی در خارج از مرزها نیز داشته باشد.
 
این فیلمساز با بیان اینکه ایران کشوری نیست که اجازه هیچ‌گونه دست‌درازی به منافعش را دهد، بیان کرد: در هشت سال دفاع مقدس رژیم بعثی با حمایت کشورهای مختلف اروپایی و عربی تلاش کرد این سرزمین را اشغال کند اما در آن موقعیت که تازه انقلاب اسلامی پیروز شده بود بازهم ایران دشمنانش را شکست داد. در زمان حال ایران قدرت بسیار مهمی در منطقه است برای همین اگر این بار کشوری بخواهد به ایران دست‌درازی کند، دفاع ایران شکلی کاملاً قدرتمند خواهد داشت.
 
بهمنی تأکید کرد: شکل جنگ دیگر همانند گذشته نیست که نیروهای انسانی بجنگند، بلکه نبرد امروز موشکی است. این نکته را در کتاب «سیاحت غرب» نوشته آیت‌الله قوچانی به‌روشنی ذکر شده است. در این کتاب آمده در آخرالزمان از سوی نیروهای الهی به سوی نیروهای شیطان به صورت هوایی پرتاپ می‌شود. البته باید یاد افرادی چون شهید حسن تهرانی‌مقدم را گرامی داشت که برای ما ظرفیت موشکی فراهم آوردند.
 
این فیلمساز ادامه داد: بحث دفاع از وطن مهم‌ترین نیاز کشور است که باید با تمام قوا تأمین شود. خداوند در قرآن کریم فرموده است: «وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّة؛ هر نیرویی در قدرت دارید براى مقابله با آنها (دشمنان) آماده سازید». در تمامی حوزه‌ها از نظامی تا فرهنگی و اقتصادی، باید مدافع بسیار قدرتمندی باشیم.

کد

وی درباره تنبیه متجاوز به خاک کشور گفت: در بحث نظامی عملیات «وعده صادق» به خوبی گواه بارز تنبیه متجاوز بود اما این مسئله در مباحث فرهنگی و هنری هم صادق است، یعنی اگر فیلمی ساخته می‌شود که در آن به ایران اسلامی تاخته می‌شود باید 10 فیلم در حقانیت از خودمان تولید کنیم تا در این عرصه هم متجاوز را تنبیه کرده باشیم. در خاتمه تأکید می‌کنم مدیران فرهنگی ـ هنری ما باید همانند سردار حاجی‌زاده فکر کنند. این اتفاق اگر رخ دهد مطمئن باشید حوزه فرهنگ هم، سنگری قوی برای دفاع از ایران اسلامی خواهد بود.

انتهای پیام
captcha