تقسیم کار اجتماعی را در جنگ ترکیبی انجام دهیم
کد خبر: 4211263
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷
آیت‌الله دژکام:

تقسیم کار اجتماعی را در جنگ ترکیبی انجام دهیم

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به جنگ ترکیبی گسترده‌ای که دشمنان علیه ملت ایران انجام می‌دهند، بر ضرورت تقسیم کار اجتماعی در جنگ ترکیبی از سوی مردم و مسئولان نهادها و دستگاه‌های مختلف تأکید کرد.

آیت  الله لطف الله دژکام، نماینده ولی در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 31 فروردین در خطبه‌های نماز جمعه شیراز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی گفت: جنگ ترکیبی و تقسیم کار اجتماعی دو عبارت آشنا هستند اما ارتباط این دو باید همدیگر باید مورد توجه قرار گیرند.

وی با یادآوری اینکه جنگ ترکیبی جنگی است که در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نظامی به یک ملتی تحمیل می‌شود، افزود: چون به نظر نظریه‌پردازان اروپایی و آمریکایی می‌رسید بعد از فروپاشی شوروی دیگر هیچ قدرتی در مقابل آن‌ها نمی‌تواند بایستد این حالت فرعونیت و این ادعای «أَنَا رَبُّكُمُ الْأَعْلَى» که خودشان را از همه بالاتر می‌دیدند، در آن‌ها به وجود آمد.

امام جمعه شیراز بیان کرد: فرعون می‌گفت اگر به حرف من گوش ندهید اجازه نمی‌دهم نان بخورید، مگر آمریکا و اروپا این حرف را به ما نزدند؟ گفتند تحریم فلج‌کننده می‌کنیم و این همان حرفی است که فرعون می‌زد. نظریه‌پردازان آن‌ها در عرصه جنگ گفتند برای اینکه ملت‌ها را تحت فرمان آمریکا و ابرقدرت‌های مدعی ریاست دنیا در بیاورد، جنگ نظامی کافی نیست و باید در عرصه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی هم فشار بر سر ملت‌ها بیاوریم.

وی با بیان اینکه شاید سازمان یافته‌ترین و قوی‌ترین جنگ ترکیبی را در طول این 15 سال گذشته برعلیه ملت ایران مشاهده کردیم، گفت: تحریم را به جایی رساندند که رسماً اعلام کردند ایران تا 10 الی 12 ماه بیشتر نمی‌تواند دوام بیاورد اما آن روز رهبر معظم انقلاب فرمودند که ترامپ خواهد مرد و در گور خواهد پوسید و مار و مور او را خواهد خورد و ملت عظیم الشأن ایران قوی و استوار ان‌شاءالله برپا خواهد ایستاد و بینی هر مستکبری را به خاک خواهد کشید. 

آیت‌الله دژکام با تصریح اینکه مقارن جنگ اقتصادی، جنگ فرهنگی هم بر علیه ما خیلی قوی شروع کردند و سالیان دراز کار کرده بودند اما اخیرا جلوه‌هایش را در کوچه و خیابان به رخ کشیدند، گفت: گمان می‌کردند که صبوری و تحمل مجموعه مردم و مدیران کشور از روی ناتوانی است؛ خیر، این صبر از روی این بود که ثابت شود با همه این کارها عموم بانوان کشور ما طرفدار حجاب و پایبند به حجاب هستند و این موضوع باید واضح می‌شد.

وی با تأکید بر اینکه دوره قیافه گرفتن تمدن غربی در مقابل آیین پاک اسلام ناب محمدی به پایان رسیده است، افزود: آن‌ها باید بدانند مردم عزیز ما و بانوان سربلند کشور ما آگاهانه و از روی اختیار دین، دیانت، حجاب و عفاف را انتخاب کردند و با این شبیخون و تهاجم سنگین فرهنگی و با این فشارهای عجیب و پول‌دادن‌ها و آدم خریدن های آمریکا و اروپا باز هم مردم ما محکم پای ارزش‌های خودشان ایستادند و از ارزش‌های خود دفاع می‌کنند. این عرصه جنگ فرهنگی بر علیه ما باز کردند و هنوز کار می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: همین طور در عرصه نبرد سیاسی هنوز ابزار کهنه و فرسوده خود را که به آن سازمان امنیت می‌گویند به کار‌ می‌گیرند و برعلیه ایران جلسه می‌گیرند. این سازمان را بعد از جنگ جهانی دوم راه انداختند که هر موقع نیاز داشتند کار خود را توجیه کنند و هیچ‌گاه به داد ملت‌های مظلوم و محروم نرسید. فلسطین در همین سال‌ها تکه و پاره شد و ایران در همین سال‌هایی که این سازمان بوده مظلوم واقع شد. این سازمان نسبت به کشتن 34 هزار زن، بچه، بزرگ و کوچک مردم فلسطین که زیر بمب‌های فسفری صهیونیست‌ها جزغاله شدند، هیچ کاری نکردند.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: این ناتوانی ابزار مدیریتی است که تمدن اروپایی و آمریکایی به نظرشان می‌رسد هنوز می‌تواند از آن استفاده کند. جهان به فرموده رهبر معظم انقلاب در یک پیچ تاریخی است و همه شرایط عوض می‌شود و این بارهای کهنه و به درد نخور را آن‌ها باید جمع کنند و بروند تا عدالتی که به دست مقدس مهدی آل محمد(ع) اجرا خواهد شد جهان را پر کند و به همه نشان دهد عدالت یعنی چه.

وی با بیان اینکه در عرصه سیاسی همواره گفته‌ایم ببینید حق با کیست اما توان و عرضه این کارها را ندارند، افزود: جلسه گرفتند و گفتند اسرائیل به غزه این ظلم را نکند اما چه کسی حرف آن‌ها را گوش داده است؟ این ناتوانی سازمان ملل و شورای امنیت است. اخیرا نتانیاهو خبیث برعلیه ما حمله کرد و سفارتخانه ما را زد و ما گفتیم عدالت را برقرار کنید اما نتوانستند.

شکست تمدن غرب آشکار شده است

امام جمعه شیراز با تأکید بر اینکه در عرصه سیاسی شکست تمدن اروپایی و آمریکایی آشکار است اما آن‌ها خیلی فشار می‌آورند که همین را بر همه جهان مستولی کنند اما نمی‌توانند، گفت: شکست تمدن اروپا و آمریکا در عرصه دیپلماسی و سیاست شکست آشکاری است و همه جای دنیا ملت‌ها تجمع می‌کنند و این موضوع را می‌گویند و ناتوانی آن‌ها واضح است اما هنوز مدعی هستند که می‌خواهند کار کنند و عرصه نبرد سیاسی را به عهده گرفته‌اند.

آیت‌الله دژکام همچنین بر ضرورت توجه به جنگ رسانه‌ای تأکید کرد و گفت: نباید این چنین باشد که در جنگ رسانه دشمن هرچه می‌خواهد تحویل ملت‌ها دهند و ما هیچ کاری نکرده باشیم.

وی با اشاره به عملیات وعده صادق اظهار کرد: در این عملیات تعدادی از کشورها با صهیونیست‌ها رفاقت کرده و برای رهگیری موشک‌های ما اقدام کردند. سه کشور آمریکا، فرانسه و انگلیس برای کمک به صهیونیست‌ها آمدند و دستگاه‌های آن‌ها را برای رهگیری موشک‌های ما به کار گرفتند اما موشک‌های ایران اسلامی از همه این‌ها رد شده است. این دشمن برای کشورهای همسایه ما هم خِیر نمی‌خواهد و این کشورها از روی سادگی با آنان نقشه دوستی ریختند.

آیت‌الله دژکام با تأکید بر اینکه باید تمام دستورات رهبری را در همه ابعاد جنگ ترکیبی مرور کنیم و مدیران و مردم هم ببینند کجای این دستورات قرار دارند، گفت: رهبر معظم انقلاب با بصیرت خود اولویت امسال را بحث اقتصادی و جهش تولید با مشارکت مردم تعیین کردند که باید همگان در این زمینه همکاری کنند. برخی از مدیران و مسئولان کارشان چیز دیگری تعریف شده است و کار تولیدی نیست و کار فرهنگی است و کار اصلی‌ آن‌ها فرهنگ است اما باید تقسیم کار را بپذیریم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس یادآور شد: تقسیم کار اجتماعی یعنی آن مجموعه‌ای که کار فرهنگی می‌کند، کار فرهنگی خود را درست انجام دهد؛ گویی کار را تعطیل می‌کنیم و فقط جهش تولید باید انجام گیرد. رهبری فرمود اولویت اول این است و چند وزارتحانه مسئول تولید هستند و ما حمایت می‌کنیم اما در جاهایی که کار مستقیم وزارت ارشاد، وزارت گردشگری، سازمان تبلیغات و دیگر مجموعه‌ها است که باید کار خودشان را انجام دهند.

وی با انتقاد از انفعال در بخش فرهنگی اظهار کرد: ما نشسته‌ایم تا دشمن در بخش فرهنگی هر حمله‌ای می خواهد انجام دهد و بگوییم اولویت چیز دیگری است. رهبری در سخنرانی خود برای مسئولان نظام بحث اقتصاد و تولید را مفصل که گفتند بعد موضع خودشان را در بحث حجاب و عفاف هم صریح بیان کردند یعنی هر کسی کار خود را انجام دهد. تقسیم کار شده است. برای همه ابعاد جنگ ترکیبی نیرو، ساختار و مسئول داریم و هر کس در قسمت خود باید پای کار بیاید.

آیت‌الله دژکام همچنین از دروغ‌پراکنی برخی رسانه‌ها در خصوص بالا رفتن قیمت دلار بعد از عملیات وعده صادق انتقاد کرد و افزود: دیگرانی که در این زمینه مسئول هستند باید پیگیری کنند و جلوی جنگ رسانه‌ای تبلیغی فرهنگی باید توسط مسئولانش گرفته شود. هر کس مسئولیت خودش را درست انجام دهد. تقسیم کاری که شکل گرفته است به گونه‌ای است که این ملت می‌تواند در مقابل همه این جنگ ترکیبی ناخواسته‌ای که به ما تحمیل شده است بایستد و عزت، عظمت و سربلندی کشور را حفظ کند و آینده جهان را به نفع مستضعفان تغییر جهت دهد.

ارزش سعدی به سخن زیبا و ارزشمند گفتن است

امام جمعه شیراز در ادامه سخنان خود با یادآوری در پیش‌رو بودن یادروز سعدی گفت: اینکه سعدی در طول ۸ قرن ایستاده است و از زبان خودش که می‌گوید نسخه منشات مرا چون کاغذ زر می برند مشهور شده بوده تا امروز که در چشم جهانیان بزرگ است و احترام می‌شود و مایه افتخار ما ایرانیان شده است صرفا به خاطر زیبا سخن گفتن نیست بلکه به خاطر سخن زیبا و ارزشمند گفتن است.

وی تصریح کرد: وقتی مجموعه منشات و آثار جناب سعدی را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم برای زندگی سعادتمندانه بشر حرف‌های بسیار زیادی دارد. عمده نکاتی را که جناب سعدی فرموده است از قرآن و حکمت اصیل انسانی سرچشمه گرفته است. اینکه بعضی‌ها این ذهنیت را ایجاد می‌کنند که سعدی گویی خودش این‌ها را خلق کرده است، اشتباه می‌کنند و بررسی نکرده‌اند که قبل از سعدی حکیمان، بزرگان و دانشمندان خیلی تلاش کرده بودند اما جناب سعدی در یک قالب زیبا این را ارائه کرده است. همینطور بهره‌مندی سعدی از قرآن و حدیث نبوی این قدر زیاد است که کسی اگر بخواهد انکار کند گویی بگوید آفتاب در میانه روز نیست.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه با این قدر سعدی تحت تاثیر قرآن است که در مجموعه دیوان ایشان ۱۲۰۰ آیه قرآن به نوعی استفاده کرده و در ضمن سخنش آورده است، گفت: سعدی در باب ارتش و جنگ و صلح هم حرف دارد. در آغاز بوستان بیش از ۱۰۰ بیت در رابطه با جنگ و صلح و اینکه ارتش را چگونه نگه داریم و چگونه حمایت کنیم گفته است. در گلستان و دیگر آثارش هم در این زمینه صحبت دارد.

وی با اشاره به بیتی از اشعار سعدی که گفته است تو هم جنگ را باش چون کینه خواست، گفت: اگر دعوا شروع نشود شروع‌کننده بودن کار خوبی نیست، اما زمانی جنگ را علیه شما شروع می‌کنند. مگر ما سفارت آن‌ها را زدیم؟ آن‌ها سفارت ما را زدند و حالا چه‌کار کنیم؟ جناب سعدی می‎‌فرماید تو هم جنگ را باش. اگر اینجا معلوم نشود پای جنگ ایستاده‌ایم، طرف مقابل شیر می‌شود. این منطقی است که از قرن ۷ تا امروز در کشور ما حاکم است؛ بعضی به نظرشان می‌رسد که با همین ابزار رسانه‌ای خود می توانند فرهنگ ما را تغییر دهند و این خیلی خیال خامی است.

امام جمعه شیراز همچنین به دیگر بیت شعر سعدی که گفته است چو با سفله گویی به لطف و خوشی، فزون گرددش کبر و گردن‌کشی، اشاره کرد و افزود: این دو بیت سعدی برای پاسخ به اوضاع امروز کافی است. این منطق جناب سعدی است، منطق قرآن کریم هم همین است چون سعدی از قرآن و روش اهل بیت(ع) استفاده کرده است و منطق ما هم به عنوان ادامه دهنده این مسیر همین است.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه در رابطه با مسئله رژیم صهیونیستی و عملیات بسیار ارزشمند وعده صادق بحث این بود که حق دفاع مشروع داریم و بیش از ادعا نکردیم و هدف‌گذاری هم نکردیم، گفت: ۶ ماه قبل جنگ بود و هرچه هم گفتند ما گفتیم بگذار خودشان با هم تسویه حساب کنند ما حامی مظلوم هستیم ولی اکنون بنای ورود به جنگ نداریم، رژیم صهیونیستی جنگ را با ما شروع کرد و باید بداند که در مقابل می‌خورد و غیر از این رفتار کنیم چیزی از عزت کشورمان باقی نمی‌ماند.

وی خطاب به آمریکا، به قدرت‌‌های حامی اسرائیل در اروپا و به نتانیاهو و دولت منحوس صهیونیستی تأکید کرد: شما تجربه جنگیدن با این ملت را در ۸ سال دفاع مقدس ما دیده‌اید، اگر بخواهید دست از پا خطا کنید و به میدان بیایید، باید بدانید این ملت همان ملت است و شما را سر جای خود خواهد نشاند و در پاسخ برخی از کسانی که همیشه دلشان زود می‌لرزد و می‌گویند آن‌ها امکانات دارند و ما نداریم می‌گویم که در ۸ سال جنگ هم آن‌ها امکانات داشتند و ما نداشتیم؛ پاسخ یک چیز است.

امام جمعه شیراز خطاب به ملت بصیر ایران نیز گفت: شما لشکر خدا هستید و ظلم و تجاوز را آغاز نکردید بلکه آن‌ها آغاز کردند و شما می‌خواهید از حق مسلم خودتان دفاع کنید. خدا حامی شماست و شما را پیروز خواهد کرد و خدا برای اینکه به ما کمک دهد، کافی است. آن‌ها همه لشکر خود را جمع کنند ما هم به اتکا لطف الهی و توکل بر قدرت الهی همان طوری که قبلا وارد شدیم و پیروز شدیم، وارد می‌شویم و ان‌شاءالله پیروز برای اینکه پرچم را به دست امام زمان(عج) دهیم از این صحنه نبرد باز خواهیم گشت.

انتهای پیام
captcha