عملیات کور در اصفهان؛ تلاش رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از تحقیر در افکار عمومی + صوت
کد خبر: 4211438
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹
پاک‌آیین تأکید کرد:

عملیات کور در اصفهان؛ تلاش رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از تحقیر در افکار عمومی + صوت

دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه اسرائیلی‌ها بعد از عملیات ایران و وعده صادق، کاملا به حالت انفعال در آمدند، تصریح کرد: اقدام روز جمعه آنها با ریز‌پرنده‌ها، کورکورانه بود که نشان‌دهنده نوعی انفعال و تلاش برای جلوگیری از تحقیر بیشتر در افکار عمومی بود.

محسن پاک‌آیین، دیپلمات ارشد کشورمان و سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان

محسن پاک‌آیین، دیپلمات ارشد کشورمان و سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان، در گفت‌وگو با ایکنا در پاسخ به این سؤال که عملیات وعده صادق تا چه اندازه معادلات کلی منطقه را تغییر داده است؟ گفت: وعده صادق، یک عملیات تنبیهی و پشیمان‌کننده بود که با هدف بازدارندگی انجام شد. 

وی با تأکید بر اینکه پیام وعده صادق این بود که هر اقدامی از سوی رژیم صهیونیستی علیه خاک ایران و شخصیت‌های ایران، چه در داخل و چه در خارج، در هر مکان و هر زمان با پاسخ جدی و پشیمان‌کننده جمهوری اسلامی ایران روبرو خواهد شد، اضافه کرد: حجم پهپادها و موشک‌هایی که در این عملیات مورد استفاده قرار گرفت، مشخص کرد جمهوری اسلامی ایران علاوه بر اینکه دارای سلاح‌ها، تجهیزات و ادوات نظامی پیشرفته و متنوع است، جرئت و شجاعت استفاده از این سلاح‌ها را علیه دشمن دارد.

رژیم صهیونیستی از توانایی دفاعی ایران بی‌اطلاع نیست

پاک‌آیین تصریح کرد: شواهد نشان می‌دهد که اسرائیلی‌ها بعد از عملیات ایران و وعده صادق، کاملا به حالت انفعال در آمده‌اند و اقدام روز جمعه آنها که با ریز‌پرنده‌ها انجام گرفت، اقدامی کورکورانه بود که مورد هدف نیروهای ایرانی قرار گرفت. این نشان‌دهنده نوعی انفعال و تلاش برای جلوگیری از تحقیر بیشتر در افکار عمومی بود.

کد

دیپلمات ارشد کشورمان در پاسخ به این سؤال که واکنش سریع ایران در نابود کردن این ریزپرنده‌ها تا چه اندازه نشان‌دهنده توان دفاعی مناسب جمهوری اسلامی ایران بود؟ گفت: ایران کاملا بر اوضاع مسلط است چرا که ما توان دفاعی داریم و اجازه نمی‌دهیم رژیم صهیونیستی به اهداف خود دست پیدا کند، چنانکه اقدام به هنگام پدافند هوایی، نشان‌دهنده توان دفاعی بالای جمهوری اسلامی ایران است و به نظر نمی‌رسد رژیم صهیونیستی از این توانایی ایران بی‌اطلاع و غافل باشد.


بیشتر بخوانید:


پاک‌آیین در پاسخ به این سؤال که با این اتفاق باید مجموعه قضایا بین ایران و رژیم صهیونیستی را تمام‌شده دانست؟ گفت: اقدامی که انجام شد در مرحله اول بی‌اعتمادی را در عرصه بین‌المللی نسبت به رژیم صهیونیستی افزایش داد. رژیم صهیونیستی پیش از اینکه نتیجه عملیات کور خود را متوجه شود، اعلام کرد به سایت‌های هسته‌ای ایران حمله کرده است. رسانه‌های آنها این موضوع را اطلاع‌رسانی کردند و به دنبال آن برخی از رسانه‌های خارجی چون CNN و CBS و برخی از مقامات آمریکایی نیز این موضوع را تأیید کردند اما بلافاصله مشخص شد، کار مهمی نبوده است و جمهوری اسلامی ایران توانسته این ریز پرنده‌ها را ساقط کند. لذا این میزان اعتماد به رژیم صهیونیستی را در عرصه بین‌الملل کاهش داده است. جمهوری اسلامی ایران کاملا آماده است که در مقابل شرارت‌های این رژیم بایستد.

 نارضایتی جدی کشورهای عربی ـ اسلامی از جنایت‌های اسرائیل

سفیر پیشین جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان بر تأثیرگذاری عملیات وعده صادق بر روند عادی‌سازی روابط اعراب و اسرائیل اشاره کرد و افزود: بحث طوفان‌الاقصی و جنایات رژیم صهیونیستی و نسل‌کشی در غزه و حمله و اسائه ادب به قدس و مسجد‌الاقصی باعث شد کشورهای عرب مسئله عادی‌سازی روابط با رژیم صهیوینسیت را منتفی بدانند.

پاک‌آیین در پایان تصریح کرد: فعلا آنچه که دیده می‌شود، نارضایتی جدی کشورهای عربی ـ اسلامی از عملیات، اقدامات و جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه است و به نظر نمی‌رسد روند عادی‌سازی روابط اعراب و اسرائیل آینده روشنی داشته باشد. 

گفت‌وگو از سمیرا انصاری

انتهای پیام
captcha