«وعده صادق» گامی در جهت تحکیم وحدت ملی بود + صوت
کد خبر: 4211597
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۷
کوروش زارعی:

«وعده صادق» گامی در جهت تحکیم وحدت ملی بود + صوت

یک کارگردان و تهیه‌کننده سینما گفت: عملیات «وعده صادق» خواست تمام ایرانیان و قدمی در جهت تحکیم وحدت ملی در داخل کشور بود.

کوروش زارعی، کارگردان و بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با بیان اینکه «وعده صادق» اتفاقی بود که سال‌ها مردم ایران منتظرش بودند، گفت: سال‌ها بود ملت ایران منتظر چنین سیلی‌ای از طرف کشور به صورت رژیم صهیونیستی بودند که مدت‌ها با ترور دانشمندان هسته‌ای و همچنین تخریب برخی تأسیسات، ما را موردحمله  قرار داده و با وقاحت به این دست‌درازی خود نیز معترف بودند. در این میان از نقش آمریکا نیز نمی‌توان به راحتی گذشت زیرا اسرائیل بدون حمایت آمریکا هیچگاه جرات انجام چنین کارهایی را نداشت.
 
وی افزود: «وعده صادق» تمام قدرتمان نبود بلکه تنها گوشه‌ای از اقتدار ایران را نشان داد. این حماسه، پیامی برای آمریکا، اروپا و رژیم‌های دست‌نشانده عرب داشت که اگر ایران اراده کند کشوری به نام رژیم صهیونیستی روی نقشه دنیا باقی نخواهد ماند. درباره اقتدار ایران اسلامی همین اندازه بس که بدانیم ما در حمله خود تمام مسائل انسانی را رعایت کردیم. ما به دشمن خبر دادیم که به شما حمله خواهیم کرد تا آنها هر کاری که می‌خواهند برای ایمن نگه‌ داشتن خود انجام دهند زیرا ما به دنبال کشتار انسان‌ها نیستیم بلکه خواستیم بگوییم توان این را داریم که تسلیحات دشمن را به راحتی از بین بریم. 
 
مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: «وعده صادق» به اسرائیل این نکته را فهماند که نه گنبد آهنین  و نه فلاخن داوود زمانی که ایران اراده کند به کارشان نمی‌آید و موشک‌های ایران به هر نقطه از اسرائیل که اراده کند خواهد رسید. درس جوانمردی ایران در حمله، حقانیت ما را به دنیا نشان داد وگرنه هیچگاه رژیم صهیونیستی از این رفتارها درس نخواهد گرفت و همچنان به کودک‌کشی خود در غزه ادامه خواهد داد.
 
زارعی درباره رفتار دوگانه غرب در مواجه با حمله به کنسولگری ایران و در ادامه عملیات «وعده صادق» چنین توضیح داد: این اتفاق بار دیگر نشان داد دست کشورهای مدعی حقوق بشر در دست دشمنان انقلاب اسلامی است. در هشت سال جنگ تحمیلی همین کشورها به رژیم بعث، سلاح و مهمات می‌فروختند. ایران با اتکا به دانش خود تمام این دشمنی‌ها را پشت سر گذاشته و امروز به صلابت بسیار خوبی در دنیا دست‌ یافته است. با این توضیح نباید به رفتار دوگانه بدخواهان ایران توجهی کرد و با قدرت در مسیر حق باقی ماند.
 
بازیگر فیلم سینمایی «رستاخیز» ادامه داد: غربیان به واسطه قدرت رسانه‌ای خود و همچنین برخی مزدوران خود می‌خواهند صلابت ایران را زیر سؤال برند. این هجمه دشمن را هم نباید ساده گرفت چون رسانه دشمن به‌هرحال ذهن جوانان این سرزمین را نشانه رفته است. پس در این شرایط باید با تمامی توان ورود کرد و با ساخت برنامه‌های نمایشی و مستند حقیقت را بدون اغراق و تحریف برای مردم بازگو کرد. این امر اگر به شکل گسترده و خوبی رخ دهد دیگر کینه‌توزی‌های دشمن هیچ تأثیری نخواهد داشت اما اگر این موضوع را ساده و سهل بگیرم دشمن مانند سال 1401 وارد عمل شده و عملیات تخریبی در کشور انجام خواهد داد. بخشی از کاری که می‌توانیم در حوزه رسانه نشان دهیم تصویرگری حضور مردم در رویدادهایی چون راهپیمایی روز قدس، 22 بهمن و نماز عید فطر است. مشارکت مردم در این رویدادها نشان می‌دهد این ملت همیشه پشت انقلاب ایستاده و از آن حمایت می‌کند. برای همین مسئولان نیز باید قدر چنین مردمی را دانسته و در رفع مشکلات اقتصادی آنها با تمام وجود بکوشند.

کد

زارعی با بیان اینکه تمامیت ارضی خط قرمز تمام ایرانیان است، گفت: «وعده صادق» خواست تمام ایرانیان بود. این نکته را نیز مقام معظم رهبری چندین بار در سخنرانی‌هایش مورد توجه قرار دادند. ایرانیان فارغ از هرگونه گرایش و سلیقه‌ای از حماسه «وعده صادق» حمایت کرده و نشان دادند پشت انقلاب ایستاده‌اند حتی می‌توان ادعا کرد این عملیات قدمی در جهت تحکیم وحدت ملی در داخل کشور نیز بود. ملت ایران در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌های ناجوانمردانه که بر علیه‌شان صورت گرفته به سختی زندگی را سپری می‌کنند اما هیچگاه این مشکلات سبب نخواهد شد تا حریت آنها زیر سؤال رود.
 
وی اضافه کرد: جالب است در راهپیمایی روز قدس بخشی از مردم در مصاحبه‌های تلویزیونی گفتند برای اولین بار است در راهپیمایی شرکت می‌کنند چون احساس می‌کنند نیاز است در شرایط موجود پشت انقلاب و ایران بایستند. این امر پیامی روشن برای همه دنیا دارد که در هر شرایطی، ایرانیان کوچک‌ترین دست‌درازی را با تنبیه متجاوز جبران خواهند کرد.
 
بازیگر سریال «یوسف پیامبر (ع)» در انتها تصریح کرد: سینماگران نیز باید همدوش با مردم حرکت کرده و با تولید اثر درباره عملیات «وعده صادق» بر حقانیت ایران اسلامی صحه گذارند. تولیدات مربوطه هم باید به نحوی باشد که علاوه بر مخاطب داخلی، مردم جهان نیز بر حقانیت ایران آگاه شده و به کینه‌توزی اسرائیل و آمریکا را بیشتر پی برند. برای رسیدن به خواسته دولت نیز باید امکانات لازم را در اختیار سازندگان قرار دهد.

گفت‌وگو از داوود کنشلو

انتهای پیام
captcha