معرفی ویژه‌برنامه‌های هفته فرهنگی سنندج
کد خبر: 4211945
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۲

معرفی ویژه‌برنامه‌های هفته فرهنگی سنندج

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج از برگزاری برنامه‌های متنوع اجرایی برای هفته فرهنگی سنندج، گفت: همایش تجلیل از خاندان قرآنی 11 اردیبهشت‌ماه در عمارت خسروآباد سنندج برگزار می‌شود.

سرکوت نجفی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، سرکوت نجفی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج امروز، ۴ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان با تبریک روز سنه و اشاره به برنامه‌های این هفته، گفت: انتخاب روز ششم اردیبهشت به نام روز سنندج یکی از اتفاقات و رویدادهای خوبی است که چند سال پیش با تلاش شورا و شهرداری تحقق پیدا کرد.

وی افزود: طی چند سال گذشته به‌ویژه سال قبل در این ایام برنامه‌های خوبی برای گرامیداشت این هفته در سنندج برگزار شد که بازتاب بسیار قابل توجهی داشت.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج با تأکید بر اینکه امسال نیز برنامه‌های متنوعی به مدت یک هفته در سنندج پیش‌بینی شده است، بیان کرد: با همفکری با صاحب‌نظران و ادارات متولی حوزه فرهنگ همزمان با روز و هفته سنه برنامه‌های مختلفی در سنندج برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های این هفته با مراسم افتتاحیه در ششم اردیبهشت ماه در پردیس سینما بهمن سنندج در ساعت ۱۷ تا ۱۹ کلید می‌خورد، ادامه داد: در نخستین روز از هفته سنه نمایشگاه کتاب با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های استان کردستان کار خود را آغاز و به مدت یک هفته در بوستان کتاب شهر سنندج بازدید از آن برای عموم آزاد خواهد بود.

نجفی در ادامه گفت: دومین جشنواره ورزش پهلوانی همزمان با دومین روز از هفته سنه با همکاری هیئت پهلوانی در روز هفتم اردیبهشت از ساعت ۱۵ تا ۱۹ بعدازظهر در محل پارک روجیار سنندج برگزار می‌شود و اکران فیلم کارگردان‌های سنندجی به مدت یک هفته در بعد از ظهر دومین روز هفته سنندج در پردیس سینما بهمن این شهر شروع خواهد شد.

وی از اجرای چندین گروه تئاتر خیابانی به عنوان دیگر برنامه‌های دومین روز هفته فرهنگی سنندج خبر داد و افزود: این نمایش‌ها با همکاری انجمن هنرهای نمایش استان به مدت یک هفته بعد از ظهر هر روز از ساعت ۱۸ تا ۱۹ در محل پارک شانو سنندج اجرا می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج از برپایی کارگاه و نمایشگاه نقاشی و برپایی ایستگاه نقاشی دیواری کودکان با همکاری مؤسسه نژیاروان، نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری ژیوه‌ر به مدت یک هفته از هشتم اردیبهشت در محل عمارت خسروآباد سنندج را از دیگر برنامه‌های سومین روز این هفته ذکر کرد.

وی از برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج نیز به‌مناسبت روز سنه از هشتم اردیبهشت به مدت یک هفته در محل گالری سوره حوزه هنری شهر سنندج خبر داد و اظهار کرد: رونمایی از کتاب و پنل تخصصی موسیقی با همکاری دبیرخانه شهر خلاق شهر سنندج از روز نهم اردیبهشت در محل فرهنگسرای شهرداری جنب پارک شهدا برگزار می‌شود.

نجفی یادآور شد: کارگاه حکایت‌گویی، قصه‌گویی، موسیقی کودک و نقاشی کودک با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان روز دهم اردیبهشت در آمفی‌تئاتر کانون پرورش فکری و همایش مستوره اردلان با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از ساعت ۱۶ تا ۲۰ روز دهم اردیبهشت همزمان با پنجمین روز از هفته سنه در محل مجتمع فرهنگی فجر سنندج برگزار می‌شود.

به گفته وی، مراسم مولودی‌خوانی سنتی سنندج و تجلیل از خاندان قرآنی نیز در ششمین روز از این هفته ساعت 11 اردیبهشت‌ماه در عمارت خسروآباد سنندج برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری سنندج از برگزاری دومین جشنواره ملی عکاسی و برپایی نمایشگاه به صورت ملی و بین‌المللی با موضوع هفته فرهنگی (سنه) با همکاری انجمن عکاسان استان کردستان به عنوان یکی از برنامه‌های شاخص در این ایام نام برد و افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این جشنواره به صورت اردو محور در یک بخش با موضوع بناهای تاریخی سنندج، مستندنگاری و طبیعت و فضای گردشگری سنندج برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: ۳۵ نفر از عکاسان با بهترین رزومه، انتخاب و برای شرکت در جشنواره مهمان سنندج خواهند بود و بعد از یک هفته عکاسی و داوری عکس‌ها توسط داوران مطرح، نفرات برتر با اهدای لوح و هدیه نقدی مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

انتهای پیام
captcha