رتبه اول خراسان‌رضوی در آمار شرکت‌کنندگان نوزدهمین دوره اعطا مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
کد خبر: 4212027
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۰

رتبه اول خراسان‌رضوی در آمار شرکت‌کنندگان نوزدهمین دوره اعطا مدرک تخصصی به حفاظ قرآن

مدیر دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: به لحاظ ثبت‌نام در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، خراسان رضوی با 1618 شرکت‌کننده بیشترین آمار و رتبه اول را نسبت به سایر استان‌های کشور دارد.

قرآنبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، مهدی رمضانی، مدیر دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، امروز 4 اردیبهشت در نشست خبری نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم که در محل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: اعطای مدرک تخصصی از خدمات ویژه جمهوری اسلامی است که برای حافظان قرآن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: امسال نوزدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم برگزار می‌شود و قبول‌شدگان و دارندگان مدارک تخصصی حفظ می‌توانند از مزایایی همچون اعطای مدرک هم تراز کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بهره مند شوند.

رمضانی گفت: در این راستا افرادی که اهتمام به حفظ قرآن کنند با حفظ 10 جزء می‌توانند مدرک دیپلم، با حفظ 20 جزء مدرک فوق دیپلم و با حفظ 30 جزء در سطح سه می‌توانند مدرک کارشناسی، حافظان در سطح دو مدرک کارشناسی ارشد و حافظان در سطح یک مدرک دکتری دریافت کنند.

مدیر دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به سطح بالای استان در مبحث قرآنی اظهار کرد: ما دارالقرآن ایران اسلامی هستیم و هیچ استانی در کشور مانند خراسان رضوی به این حجم حافظان و قاریان بین‌المللی ندارد و در خراسان رضوی مشهد به برکت امام هشتم سرآمد است.

وی افزود: به لحاظ ثبت‌نام در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم خراسان رضوی با 1618 شرکت کننده بیشترین آمار و رتبه اول را نسبت به سایر استان‌های کشور دارد و از این تعداد شرکت کننده در در رشته‌های حفظ 10 جزء، 20 جزء و حفظ کل تعداد 1130 نفر بانوان و 488 نفر را آقایان تشکیل می‌دهند.

مدیر دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: با توجه به استقبال شرکت‌کنندگان، آزمون نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم بر خلاف سال‌های گذشته که به صورت متمرکز در مشهد برگزار می‌شد امسال در هفت حوزه شامل تربت جام، خواف، نیشابور، سبزوار، کاشمر و دو حوزه در مشهد برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشترین شرکت‌کنندگان استان به تعداد 533 زن و 276 آقا از مشهد هستند بنابراین دو حوزه آزمون در مشهد در نظر گرفته شده است، ضمن اینکه در راستای تأمین هزینه‌های برگزاری آزمون مبلغی از حافظان دریافت می‌شود.

رمضانی تصریح کرد: ما در خراسان رضوی حدود بیست هزار حافظ بالای پنج جزء داریم، همچنین بیست هزار مربی و استاد قرآن در خراسان رضوی فعالیت قرآنی دارند و علاوه بر این بیش از 2500 جلسه قرآن در استان برگزار می‌شود که این آمار نشان می‌دهد فعالیت قرآنی در استان فعالیت پویایی است.

وی در تشریح کیفیت برگزاری آزمون کتبی نوزدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم گفت: آزمون کتبی با کیفیت کنکور برگزار می‌شود و در مرحله شفاهی که باید حسن حفظ، صوت، لحن، وقف و ابتدا مورد ارزیابی قرار گیرد نظارت کلانی از سوی تهران بر آزمون شفاهی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha