تلاش برای جمع‌آوری زکات؛ زمینه‌ای مناسب برای خدمت به فرهنگ و اقتصاد جامعه
کد خبر: 1405701
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹

تلاش برای جمع‌آوری زکات؛ زمینه‌ای مناسب برای خدمت به فرهنگ و اقتصاد جامعه

گروه اجتماعی: امام جمعه دهدشت گفت: تلاش برای جمع‌آوری زکات خدمت به دین، فرهنگ و اقتصاد جامعه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد،  حجت‌الاسلام سیدنصیر حسینی، امام جمعه دهدشت روز گذشته، 20 اردیبهشت در نشست شورای زکات یکی از واجبات دین اسلام را زکات برشمرد و گفت: در این راستا باید تبلیغات مؤثری در سطح جامعه از سوی مسئولان و به‌خصوص رسانه‌ها انجام شود.
وی افزود: مالی که زکات آن داده نشده در معرض آسیب‌های جدی است و آثار سوء رشد فقر، نزول بلا و شکاف طبقاتی را در پی دارد.
امام جمعه دهدشت اضافه کرد: تلاش برای جمع‌آوری زکات خدمت به دین، فرهنگ و اقتصاد جامعه است.
حجت‌الاسلام حسینی نقش روحانیان در تبیین اهمیت زکات و آگاهی‌بخشی به مردم را بی‌بدیل خواند و ادامه داد: خدمت در جمع‌آوری زکات، خدمت به اقتصاد و به فرهنگ است.
وی نصب بنرهای تبلیغاتی در مورد پرداخت زکات در سطح شهر، مبادی ورودی شهرها و روستاها را در اطلاع‌رسانی به مردم و آگاهی‌بخشی به آنان مؤثر عنوان کرد و از شهرداری خواست؛ از دریافت هرگونه هزینه نصب بنر در این زمینه خودداری کند.
نباید الزامی در پرداخت زکات وجود داشته باشد
در ادامه این نشست هم‌چنین حجت‌الاسلام سید‌علی مؤمن‌زاده، مسئول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی کهگیلویه نیز اظهار کرد: افزایش درآمد زکات کهگیلویه در صورتی ممکن می‌شود که در مصرف آن دقت داشته باشند.
وی ابراز کرد: نباید الزامی در پرداخت زکات وجود داشته باشد بلکه از راه فرهنگ‌سازی نسبت به ادای این فریضه مهم اقدام شود.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی کهگیلویه عنوان کرد:  اگر در جامعه همیشه افرادی پیدا شوند که از فضیلت‌های زکات برای مردم بگویند، مال‌های حرام در سطح جامعه کمتر می‌شود.
مؤمن‌زاده همکاری جهاد کشاورزی کهگیلویه در جمع‌آوری زکات را خواستار شد و بیان کرد: سال گذشته با همکاری کمیته امداد، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی با شناسایی روستاهای بزرگ که تولید انبوه داشتند نسبت به جمع‌آوری زکات اقدام شد.

captcha