سيدهانی حسينی، مدير كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان كهگيلويه و بويراحمد در گفتوگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه كهگيلويه و بويراحمد با بيان اين مطلب افزود: كودكی كه در سالهای زندگی با قرآن كريم و نماز خواندن پدر و مادر آشنا میشود در سه يا چهار سالگی در كنار آنان جانمازی پهن و به تقليد از والدين قيام، ركوع و سجدهای برپا میكند، كمكم زمينهای به نام انس و الفت دينی در او ايجاد میشود.
وی اظهار كرد: وقتی فرزندانمان در كنار ما سجده، ركوع و سلام میكنند و ما پيشانی آنان را ميبوسيم، لبخند رضايتبخشی در صورتش شكوفا میشود و يادش میماند كه هر موقع اين حركات را انجام دهد از ما يك پاداش درونی و رضايت بخش دريافت كرده و میكند.
مدير كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان كهگيلويه و بويراحمد بيان كرد: سن 13 سالگی دوره رشد مفاهيم ذهنی و غير ملموس است، يعنی تفكر میتواند به درجهای برسد كه انسان در غياب اشيا هم درباره آنها فكر كند در حالی كه سالهای قبل از راهنمايی رشد و تفكر انتزاعی حاصل نشده است، پس ما میتوانيم در دوره راهنمايی با آمادگی بيشتری از معرفت دينی، انديشه و تفكر دينی صحبت كنيم و به پرسشهايی كه نوجوانان راجع به دين دارند پاسخ دهيم و استنباط ، فهم، آگاهی و ادراك آنها را در اين مرحله بالا ببريم.
حسينی ابراز كرد: از مسئوليتهایی كه بايد در سالهای قبل از دوره راهنمايی به آن فكر كنيم اين است كه وظايف سن بلوغ و تكليف دختران نوجوان را به آنان بياموزيم.
مدير كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان كهگيلويه و بويراحمد تصريح كرد: در دوران راهنمايی به بعد، بچهها كم كم از چرايی مسايل سؤال میكنند و میخواهند علت و حكمت مسايل را بدانند كه نماز چه اثری بر شخصيت او و در نزد خداوند و چه پاداشی دارد.
حسينی خاطرنشان كرد: اگر مربيان به ادبيات غنی دينی و ملیمان که شامل سخنان گوهربار پيامبر اكرم (ص)، اصحاب بزرگوار و بزرگان دين، اشعار ارزشمند شاعران نيز به داستانهايی كه در فرهنگ ملی و اسلامی وجود دارد مسلط باشند، میتوانند در معرفت دينی جذابيت ايجاد كنند.
وی در پايان اضافه كرد:اگر در نوجوانان معرفت دينی ايجاد شد ، يعنی تمام تار پود وجود ، نگاه ، سخن و همه و همه جنبهی شخصيت بارز دينی پيدا می كند و دين در وجود او كاملا متجلی و متبلور میشود.