برگزاری مراسم گرامیداشت حجاج جان‌باخته در حادثه «منا» در یاسوج
کد خبر: 3377787
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸

برگزاری مراسم گرامیداشت حجاج جان‌باخته در حادثه «منا» در یاسوج

گروه سیاسی: امام جمعه یاسوج از برگزاری مراسم گرامیداشت حجاج جان‌باخته در حادثه منا همزمان با سراسر کشور فردا، یکشنبه ۱۱ مهرماه در مسجد صاحب‌الزمان(عج) شهر یاسوج از ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۷:۳۰ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، آیت‌الله سید علی‌اصغر حسینی، امام جمعه شهر یاسوج امروز، 11 مهرماه در نشست هماهنگی برگزاری مراسم گرامیداشت حجاج جان‌باخته در منا از سوی دفتر مقام رهبری، گفت: آل سعود در این برهه از زمان با جنایت در یمن و کمک و حمایت از داعش اصلا به فکر ایجاد فضای امن برای زائران نبودند و استفاده از افرادی جوان، ناوارد و کم تجربه در ایجاد امنیت برای زائران باعث ایجاد این فاجعه در منا شد.
وی با اشاره به اینکه چه تضمینی هست که در سال‌های آینده اتفاق بدتر از این حادثه در مکه رخ ندهد، بیان کرد: اگر کشورهای اسلامی یا همین تعداد کشوری که در حادثه منا تلفات دادند دست به دست هم می‌دادند، می‌توانستند مسئله حج را خود به‌دست بگیرند.
امام جمعه یاسوج افزود: عربستان سعودی فکر می‌کند که اگر مسئله حج ار آنها گرفته شود ابهت خود را از دست می‌دهند و فرو می‌ریزیند و تلاش می‌کنند به هر نحوی از وقوع این اتفاق جلوگیری کنند و همچنان مسئله حج را بدست بگیرند.
آیت‌الله حسینی ابراز کرد: آل سعود سابقه بسیار ننگینی در اسلام دارد آنها دست نشانده انگلیس بودند و هم‌اکنون آمریکا نیز به آن اضافه شده، همچنین هیچ اختیاری از خود ندارند و وجودشان وابسته به استعمارگران است.
وی عنوان کرد: وقتی مسئولان ایرانی حاضر در عربستان سعودی اعلام کردند که به دلیل عدم همراهی مسئولان سعودی از پیدا کردن اجساد حجاج ایرانی ناامید شده‌اند، مقام معظم رهبری خود در این مسئله ورود پیدا کردند و با سخنان قاطع، هیبت و صلابتی که در سخنرانی خود به خرج دادند باعث شد عربستان بداند که نمی‌تواند هرکاری انجام دهد.
امام جمعه یاسوج ادامه داد: بعد از این سخنرانی مقام معظم رهبری، عربستان سعودی برای پیدا کردن اجساد حجاج ایرانی همکاری کردند اما آنها بدانند ایران تنها کشوری است که محکم ایستاده و تبلیغات واقعی دامنه‌داری را شروع کرده است.
آیت‌الله حسینی با بیان اینکه این حادثه ملت ایران به‌خصوص بسیاری از خانواده‌ها را داغدار کرد و قطعا در مراسم حج در سال‌های آینده داغ آنها تازه می‌شود، یادآور شد: یاد و خاطره این شهیدان را باید گرامی و زنده نگه داریم که یکی از راه‌های زنده نگه‌داشتن یاد آنها طبق فرمایش مقام معظم رهبری در سراسر کشور مراسم بزرگداشتی برای این شهیدان برگزار شود.
بنا بر این گزارش، همچنین، حجت الاسلام سید جواد خاضع، رئیس شورای تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیزبا بیان اینکه جان باختن این عزیزان در حادثه منا مظلومانه بود آنها با لب تشنه و در گرما شدید جان باختند، افزود: به دلیل بی‌تدبری آل سعود این حادثه در منا رخ داد که علی‌رغم این موضوع آنها حتی قصد عذر خواهی و کمک به پیدا کردن حجاج ایرانی را نداشتند.

captcha