عبور زائران اربعین حسینی از مرز عراق بدون ویزا شایعه است
کد خبر: 3458578
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱

عبور زائران اربعین حسینی از مرز عراق بدون ویزا شایعه است

گروه اجتماعی: مدیر حج و زیارت استان مرکزی گفت: ورود به خاک عراق بدون ویزا امکان‌پذیر نیست لذا خبرهایی که دراین باره در سطح کشور پخش شده در حد شایعه است، ورود بدون ویزا اسباب زحمت مسئولان و زائر و البته مجازات سنگین کشور عراق را به همراه دارد.

خلیل دلپاک، مدیر حج و زیارت استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، همراه داشتن ویزا برای زائران اربعین حسینی را ضروری دانست و تأکید کرد: با وجود ازدحام جمعیت مشتاقان زیارت اربعین در مرزهای کشور برای عزیمت به عراق عبور از مرزها بدون ویزا امکان‌پذیر نیست لذا خبرهایی که پیرامون عبور زائران از مرز بدون ویزا و با اطلاع مراجع قانونی در سطح کشور پخش در حد شایعه است.

تجمع زائران بدون ویزا در مرز خدمت‌رسانی را با مشکل مواجه می‌کند

وی افزود: با توجه به کثرت مشتاقان زیارت اربعین در مرزهای کشور، حضور زائران بدون ویزا، خدمات رسانی به دیگر زائران را با اختلال مواجه کرده، متأسفانه برخی از هموطنان از شلوغی مرزها استفاده کرده و وارد خاک عراق شدند که البته توسط مسئولان بازداشت شدند این موارد اسباب زحمت برای مسئولان و خود زائر است.

مجازات سنگین عراق در برخورد را ورود غیرقانونی

دلپاک همراه داشتن روادید برای ورود به کشورعراق را ضروری خواند و تأکید کرد: اگر فردی بدون روادید از مرز عبور کند، متخلف شناخته شده و 3 تا 6 ماه در کشور عراق برای بررسی روند پرونده بازداشت و بعد از این مدت حکم دادگاه برای وی صادر می‌شود، بر اساس مقررات کشور عراق ورود غیرقانونی و بدون ویزا به خاک این کشور مجازات سنگینی را  به دنبال خواهد داشت.

مدیر حج و زیارت استان مرکزی تصریح کرد: زائران از هرگونه سفر انفرادی به کشور عراق خودداری کنند، به ویژه خانم‌ها از سفر انفرادی خودداری کرده و حتی الامکان با کاروانی که همراه آن آقایان هم حضور دارند، وارد این کشور شوند، تمامی قوانین خروج از کشور در زمان اربعین هم جاری است، اگر فردی سرباز یا ممنوع‌الخروج است از مدارک دیگران برای ورود به کشور عراق و شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین استفاده نکند.

لزوم احترام به قوانین کشور همسایه

وی احترام به حاکمیت دولت عراق را پس از ورود به خاک این کشور ضروری دانست و افزود: اگرچه ارتباط ایران و عراق بسیار خوب است، اما هر کشوری قوانین خاص خود را دارد، بنابراین زائران باید به قوانین کشور عراق احترام بگذارند و از مسیرهایی که برای پیاده‌روی مشخص کرده‌اند، حرکت کنند.

captcha