گفتمان دینی «فضای مجازی، بایدها و نبایدها» در گچساران برگزار شد
کد خبر: 3498091
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲

گفتمان دینی «فضای مجازی، بایدها و نبایدها» در گچساران برگزار شد

گروه فضای مجازی: گفتمان دینی با موضوع فضای مجازی، بایدها و نبایدها از سوی اداره تبلیغات اسلامی در جامعه‌القرآن شهرستان گچساران امروز، 26 اردیبهشت‌ماه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، محبوبه آقایی، استاد حوزه علمیه خواهران گچساران امروز، 26 اردیبهشت‌ماه در نشست گفتمان دینی فضای مجازی، بایدها و نبایدها به حدود شرعی ارتباط با نامحرم در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: رعایت و دانستن حدود شرعی در فضای مجازی امروزه یکی از مهم‌ترین موضوعات است، چرا که هر فرد با هر جنسیتی باید حریم مورد نظر را حفظ کند.
وی با بیان اینکه کوتاهی برخی از افراد و خانواده‌ها زمینه نادرست استفاده از فضای مجازی را برای جوانان و فرزندان به ارمغان آورده، اظهار کرد: کوتاهی در فضای مجازی باعث شده عده‌ای از کاربران فضای مجازی در نبود اطلاعات و آگاهی‌های لازم، شرایط استفاده صحیح از این محیط جدید و جذاب را درنظر نگرفته و به همین دلیل ناهنجاری‌های جدیدی در این عرصه شکل گرفته‌اند که باید با تمرکز روی پیوست‌های فرهنگی، برای مهار این معضلات چاره‌ای اندیشیده شود.
استاد حوزه علمیه خواهران گچساران با توجه به گستردگی حوزه فضای مجازی تقوا را عامل بازدارنده برای ورود به فضای غیراخلاقی دانست و عنوان کرد: همان‌گونه که همه ما در فضای حقیقی، خداوند بزرگ را شاهد و ناظر اعمال خود دانسته و به بیان واضح‌تر تقوا را معیار تنظیم روابط فردی و اجتماعی قرار داده‌ایم، در فضای مجازی نیز نیاز به باز تعریف مفهوم مهمی ‌‌با نام تقوای مجازی داریم تا تابلوی راهنمای فعالیت‌های‌مان در این حوزه باشد.
آقایی با بیان اینکه بعضی از فعالین به ظاهر مذهبی نیز گرفتار غفلت‌هایی در حوزه فضای مجازی می شوند، اضافه کرد: کمپین‌های مدعی ترویج حجاب با برچسب اسلام، زن مسلمان و حجاب زیبا اقدام به جذب و تشویق دختران محجبه برای انتشار تصاویر خود در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند، تصاویری که قرار است برای ترویج اسلام و پوشش زن مسلمان در مقابل نگاه نامحرمان قرار گیرد.
وی در پایان یادآور شد: کاربران دنیای مجازی باید همچون فضای حقیقی، خداوند بزرگ را شاهد و ناظر اعمال خود بدانند و با مدنظر قرادادن تقوای مجازی، به فعالیت‌های خود در فضای مجازی نیزرنگ و بوی خدایی بدهند.
captcha