نشست ستاد اربعین حسینی با حضور وزیر کشور در چذابه برگزار شد
کد خبر: 3533466
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰

نشست ستاد اربعین حسینی با حضور وزیر کشور در چذابه برگزار شد

گروه اجتماعی: نشست ستاد اربعین حسینی امروز ششم مهرماه با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در پایانه مرزی چذابه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، ستاد اربعین حسینی امروز 6 مهرماه با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، معاونان استانداری و برخی دیگر از مسئولان استان و محلی در پایانه مرزی چذابه برگزار شد.

مشکل پایانه چذابه آب شرب است

در این ستاد نادر عمیدزاده فرماندار دشت آزادگان با بیان اینکه با دستور استاندار خوزستان دو پروژه ساخت راه و پارکینگ در این پایانه آغاز شده، گفت: ساخت پارکینگ با جدیت و با اعتبارات استانی آغاز شده است. مشکل پایانه چذابه آب شرب است. در حال حاضر آب آشامیدنی با تانکر از فاصله 26 کیلومتری از بستان به پایانه منتقل می‌شود. خواهشمندیم وزیر کشور دستوری برای رفع این مشکل صادر کند.

وی همچنین گفت: کارهایی در حوزه برق پایانه در حال انجام است که باید تکمیل شود تا محوطه‌سازی و توسعه پایانه را شروع کنیم.

در ادامه این نشست احمد سیاحی معاون عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه در سال گذشته نگرانی‌هایی از بابت برق و جاده داشتیم اما امسال با اعتبارات استانی، پارکینگ و 50 هکتار آن بر اساس تعهدات شهرداری منطقه 4 به همراه روشنایی آن انجام می‌شود. یکی از گلوگاه‌های پررفت و آمد در مسیر سوسنگرد به بستان کمربندی سوسنگرد بود که دو ماه پیش با حمایت استاندار کلنگ‌زنی شد و در حال حاضر نزدیک به انجام مرحله آسفالت آن هستیم. شش و نیم کیلومتر جاده آماده آسفالت است.

زائرسرا بستان با ظرفیت 2000 نفر آماده استفاده است

سیاحی بیان کرد: اگر قول پل بستان بر روی کرخه به ما داده شود نگرانی ما درباره آن برطرف می‌شود. جاده حمیدیه به سوسنگرد جداکننده و علائم راهنمایی مناسبی ندارد اما چهاربانده است. همچنین زائرسرا بستان با ظرفیت و گنجایش 2000 نفر آماده استفاده است.

معاون عمرانی استانداری خوزستان عنوان کرد: طرح آب آشامیدنی آماده است در ستاد مرکزی اربعین که نیازمند 25 میلیارد تومان اعتبار است که وزارت نیرو آن را متعهد شده انجام گیرد؛ این طرح هنوز ردیف اعتباری ندارد. این طرح از منطقه بریحی و یا بستان انتقال داده می‌شود.

captcha