زنگ استکبارستیزی در مدارس کردستان طنین‌انداز می‌شود
کد خبر: 3541902
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲

زنگ استکبارستیزی در مدارس کردستان طنین‌انداز می‌شود

گروه سیاسی: مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: همزمان با سراسر کشور و به‌مناسبت 13 آبان، روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، زنگ استکبارستیزی در مدارس استان نواخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز و یوم الله 13 آبان روز دانش آموز، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، از نواخته شدن زنگ استکبارستیزی در مدارس استان در روز چهارشنبه 12 آبان 95 خبر داد.

وی با اشاره به رویدادهای یوم الله 13 آبان؛ تبعيد حضرت امام خميني(ره) به تركيه در 13 آبان سال 1343، كشتار دانش‌آموزان در 13 آبان 1357 در دانشگاه تهران و تسخير لانه جاسوسی  آمريكا در 13 آبان سال 1358 را سه رویداد مهم این روز نام برد و افزود: ماهیت هر سه رخداد، مبارزه با استكبار جهانی و عوامل سرسپرده آن است و به همين دليل اين روز به عنوان «روز ملی مبارزه با استكبار» نامگذاری شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از تشکیل کمیته هماهنگی و برنامه‌ریزی در اداره کل به منظور بزرگداشت یوم الله 13 آبان و مقام دانش آموز در سطح استان، منطقه و مدارس، فضاسازی و تبلیغات محیطی در واحدهای اداری و آموزشی و برگزاری گفتمان‌های سیاسی و بصیرتی به منظور آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان در این خصوص خبر داد.

وی با اشاره به آمادگی دانش‌آموزان و فرهنگیان استان برای حضور گسترده در راهپیمایی یوم الله 13 آبان، عنوان کرد: همزمان با سراسر کشور و همگام با اقشار مختلف مردم، دانش‌آموزان و فرهنگیان کردستانی نیز روز پنج شنبه 13 آبان در نقاط مختلف استان در راهپیمایی 13 آبان شرکت و با گرامیداشت این روز مهم، با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید میثاق کرده و فریاد استکبارستیزی سر خواهند داد.

قربانی در ادامه به سایر برنامه‌های استان به مناسبت 13 آبان نیز اشاره کرد و صدور بیانیه مشترک تشکل‌های دانش آموزی، تبیین راهبردهای عزتمندانه دولت تدبیر و امید در مواجهه با استکبار جهانی، حضور دانش‌آموزان در مراسم غبارروبی و نثار شاخه‌های گل بر مزار شهدای دانش‌آموز، برگزار مراسم فرهنگی، پخش سرودهای متناسب ایام در زنگ تفریح مدارس و حضور نظام‌مند اعضای تشکل‌های دانش آموزی در راهپیمایی 13 آبان را از اهم برنامه‌های آموزش و پرورش عنوان کرد.

وی یادآور شد: برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و تکریم تقدیر از دانش آموزان برتر قرآنی، اخلاقی، علمی و حجاب و عفاف در مدارس، اجرای طرح‌ها و فعالیت‌های قابل واگذاری به دانش‌آموزان در مدارس، اجرای گروه‌های دانش‌آموزی نمایش و سرود همگانی برتر مناطق در مراسم و برنامه‌ها و برگزاری صبحگاه مشترک اعضای تشکل دانش‌آموزی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

captcha