شناسایی 160 نخبه قرآنی لرستان
کد خبر: 3561902
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
یوسفوند خبرداد:

شناسایی 160 نخبه قرآنی لرستان

فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به این‌که از دانش‌آموزانی که از ابتدای انقلاب تاکنون در لرستان حائز رتبه‌های ملی در مسابقات قرآنی شده‌اند طی یک همایش تجلیل به‌عمل خواهد آمد، گفت: فراخوان شناسایی دانش‌آموزانی که از ابتدای شکل‌گیری انقلاب تاکنون در مسابقات قرآنی حائز رتبه‌ی ملی شدند زده شد که تاکنون ۱۶۰ نفر ثبت‌نام کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، محسن یوسفوند، معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش لرستان در اولین جلسه کمیته قرآنی ستاد دهه فجر استان لرستان که امروز، 22 دی‎ماه برگزار شد، گفت: آموزش و پرورش لرستان با بیش‌از ۳۱۰ هزار دانش‌آموز و ۳۶ هزار فرهنگی نقش تأثیرگذاری در مناسبت‌های مختلف دارد.
وی با اشاره به این‌که آموزش پرورش لرستان در اکثر کمیته‌های ستاد دهه فجر عضویت دارد، اظهارکرد: مسئولیت کمیته دانش‌آموزی دهه فجر بر عهده  آموزش و پرورش است البته باتوجه  به تاثیرگذاری برنامه‌های قرآنی کمیته قرآنی از جایگاه و اعتبار بیشتری برخوردار است.
یوسفوند با اشاره به این‌که برنامه‌های قرآنی متعددی در طول سال توسط آموزش و پرورش لرستان برگزار می‌شود، افزود: مسئولان قرآن وظیفه دارند زیرساخت‌های قرآنی را جهت ترویج قرآن فراهم کنند.
معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش لرستان عنوان کرد: دو سال پیش فراخوان شناسایی دانش‌آموزانی که از ابتدای شکل‌گیری انقلاب تاکنون در مسابقات قرآنی حائز رتبه‌ی ملی شدند زده شد که تاکنون ۱۶۰ نفر ثبت‌نام کردند.
وی با اشاره به این‌که از دانش‌آموزانی که از ابتدای انقلاب تاکنون در سطح استان لرستان حائز رتبه‌های ملی در مسابقات قرآنی شده‌اند طی یک همایش تجلیل به‌عمل خواهد آمد، اضافه کرد: همایش تجلیل از دانش‌آموزان برتر قرآنی ۱۵ تا ۱۶ بهمن برگزار می‌شود و این در حالی‌است که نقش قرآن در پیشرفت برندگان مسابقات قرآنی از اهداف برگزاری این همایش است.
یوسفوند افزود: مرحله استانی مسابقات قرآنی آموزش و پرورش لرستان در مقطع ابتدایی در دهه فجر امسال برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش لرستان با تأکید بر لزوم احیای محافل قرآنی در منازل، اضافه کرد: در اوایل انقلاب محافل قرآنی پُررنگ‌تر‌تر بودند که در این راستا احیای محافل قرآنی در منازل از حوزه پرورشی آموزش و پرورش لرستان آغاز شده است به این صورت که هر هفته محفل قرآنی در منزل یکی از همکاران پرورشی برگزار می‌شود.

captcha