نماز باران در روز اربعین اقامه شود
کد خبر: 3659221
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸

نماز باران در روز اربعین اقامه شود

گروه اجتماعی: معاون استاندار و فرماندار اصفهان خواستار اقامه نماز باران در روز اربعین در اصفهان از سوی ستاد اقامه نماز استان شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از روابط عمومی فرمانداری اصفهان، احمد رضوانی معاون استاندار و فرماندار اصفهان در دومین جلسه ستاد اربعین حسینی شهرستان که در خصوص ارائه گزارش پیرامون اقدامات انجام شده در راستای ساماندهی اعزام زائرین و هماهنگی خدمات‌رسانی در حوزه اسکان و تغذیه آنان توسط مسئولین کمیته‌های مرتبط برگزار شد، خاطر نشان کرد: زائرین باید از مبادی مجاز و تعیین شده برای اخذ روادید کشور عراق اقدام کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را برای پیگیری لازم به نیروی انتظامی اطلاع دهند.
وی اقدامات صدا و سیما در خصوص راهپیمایی اربعین حسینی را مثبت و شایسته تقدیر دانست و اظهار کرد: رسانه ملی نسبت به اطلاع‌رسانی موارد لازم بالاخص توصیه‌های بهداشتی به زائرین با توجه به شرح وظایف مربوطه اقدام کند.
رضوانی افزود: دستگاه‌های خدماتی باید با کمیته‌های اعزام، همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.
فرماندار اصفهان ابراز امیدواری کرد، حماسه بزرگ و خودجوش اربعین حسینی امسال همچون سال‌های گذشته در کمال آرامش و امنیت برگزار شود و زائرین سالم به میهن بازگردند.
وی همچنین در دومین جلسه مشترک ستاد زکات و ستاد اقامه نماز شهرستان، بیان کرد: اقدامات و پیگیری‌های خوبی توسط ستاد زکات و ستاد اقامه نماز شهرستان صورت گرفته که شایسته تقدیر و تشکر است و موارد خاص نیز باید مطرح شود تا در کارگروه تسهیل امور مالیاتی مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.
رضوانی افزود: ستاد زکات شهرستان نسبت به تدوین قوانین و مقررات و چارچوب پرداخت زکات و اطلاع‌رسانی در این رابطه، اقدام و آموزش‌های لازم را در این راستا، ارائه نماید.
وی با اشاره به تأثیر فضای مجازی در اقامه نماز، خاطر نشان کرد: نواحی ششگانه آموزش و پرورش اصفهان نسبت به تشویق دانش‌آموزان پیرامون تأثیر فضای مجازی در اقامه نماز، اقدام کنند و منتخبین در این زمینه تقدیر شوند.
فرماندار اصفهان با اشاره به برگزاری اجلاس اقامه نماز در شهرستان، گفت: ستاد اقامه نماز نسبت به تعیین تاریخ و مکان برگزاری این اجلاس، اقدام کرده و برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص صورت گیرد.
رضوانی با تأکید بر اهمیت اقامه نماز باران در شهرستان، اظهار کرد: ستاد اقامه نماز شهرستان با هماهنگی ائمه جمعه و جماعات نسبت به اقامه نماز باران در روز اربعین، در شهرستان اقدام و فرهنگ‌سازی لازم نیز در این خصوص انجام شود.
captcha