روابط عمومی‌های خوزستان و چالش بی کتابی
کد خبر: 3715139
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶

روابط عمومی‌های خوزستان و چالش بی کتابی

کانون خبرنگاران نبأ ــ نبود کتابخانه تخصصی روابط عمومی برای کارکنان این حوزه و عدم تشکیل اتاق فکر مدیران روابط عمومی با مدیران رسانه‌ها، مهم‌ترین چالش و ضعف پیش روی روابط عمومی‌های خوزستان است.

روابط عمومی‌های خوزستان و چالش بی کتابی

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، نبود کتابخانه تخصصی روابط عمومی برای کارکنان این حوزه و عدم تشکیل اتاق فکر مدیران روابط عمومی با مدیران رسانه‌ها، مهم‌ترین چالش و ضعف پیش روی روابط عمومی‌های خوزستان محسوب می‌شود که چنانچه این مهم در استان خوزستان زرخیز و اقتصادی کشور محقق شود نقش و جایگاه روابط عمومی به‌عنوان هنر هشتم به‌خوبی دیده خواهد شد.

بی‌شک سال‌ها پس از کش‌وقوس‌های فراوان با تلاش و پیگیری‌های بسیار دست‌اندرکاران روابط عمومی این مهم به ثمر نشست و جامعه روابط عمومی ایران را صاحب روز ملی کرد. ۲۷ اردیبهشت‌ماه روزی که در سطح جهانی نیز به‌عنوان روز ارتباطات و جامعه اطلاعاتی نام‌گذاری شده است و این روز به‌عنوان روز روابط عمومی و ارتباطات تعیین شد.

همچنین ناگفته نماند هر سازمان و ارگانی که روابط ‌عمومی پویایی و خلاقی داشته باشد نحوه عملکرد و فعالیت آن نهاد از منظر افکار عمومی از جایگاه مطلوب‌تری برخوردار خواهد شد و لازمه تحقق این مهم این است که روابط عمومی‌ها می‌بایست دست راست مدیرکل سازمان و به‌عنوان مرکز تصمیم‌گیری و تصمیم سازی دستگاه‌های اجرایی قرار گیرند.

البته بر کسی پوشیده نیست که روابط عمومی نبض و آیینه تمام نمای دستگاه اجرایی است و فعال شدن این حوزه باعث ایجاد شور، نشاط و انگیزه در کارکنان و پل ارتباطی مردم با نهاد و دستگاه اجرایی مربوطه خواهد شد و چنانچه مسئولان روابط عمومی دستگاه‌ها سیاست دولت را قبول نداشته باشند خیانت کرده و می‌بایست این موضوع از سوی مدیران دستگاه ها رسیدگی شود.

اما نباید از این نکته غافل ماند که نقد درون سازمانی نیز یکی از وظایف مغفول مانده روابط عمومی‌ها به شمار می‌رود زیرا که این نقدها باعث پیشرفت و ارتقای سازمان خواهند شد.

همچنین برای فراهم کردن بسترهای مناسب برای رشد روابط عمومی‌ها در استان خوزستان می‌بایست باید کارهای اساسی و ریشه ای همچون احداث کتابخانه تخصصی در روابط عمومی‌ها برای کارکنان انجام داد تا نیروهای مشغول در روابط عمومی سازمان‌ها و ادارات بتوانند از علم و تکنولوژی روز بهره مند شوند تا بهتر بتوانند بین مردم و مسئولین ارتباط دو سویه برقرار کنند.

همچنین بخش مغفول مانده دیگر روابط عمومی‌ها این است که مدیران روابط عمومی‌ها می‌بایست از نشریات محلی حمایت کنند تا بتوانند فعالیت های دستگاه های خود را به بهترین شکل برای مردم منعکس کنند.

در پایان باید تصریح کرد که در حال حاضر با سیستم مجازی و وضعیت پیچیده تبلیغات، روابط ‌عمومی‌‌ها وظیفه خطیری دارند که می‌طلبد مدیران روابط عمومی‌ها با شرکت در دوره‌های تخصصی خود را به روز کنند تا بتوانند به نحو شایسته‌ای به مردم خدمت کنند.

حسین عبدالعزیزی

انتهای پیام

captcha