برگزاری همایش «خوانش کتاب» در کانون‌های مساجد کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3763919
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹

برگزاری همایش «خوانش کتاب» در کانون‌های مساجد کهگیلویه و بویراحمد

گروه فرهنگی ـ سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری همایش خوانش کتاب یا قصه‌خوانی در شهر یاسوج خبر داد.

برگزاری همایش«خوانش کتاب» در کانون‌های فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، علیرضا دولت‌آبادی، سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 22 آبان‌ماه در نشست با کارکنان این مجموعه، با اشاره به سوره العلق « اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ» که بر پیامبر گرامی اسلام(ص) نازل شد، گفت: این کار اهمیت کتابخوانی و مطالعه را به همگان یادآور می‌شود.
وی با اشاره به اینکه کتاب قرآن کریم به عنوان بزرگ ترین معجزه پیامبر برای سعادت و رستگاری بشریت نازل شد، اظهار کرد: این کتاب برنامه زندگی برای بشر و مسیر رشد و تعالی برای انسان‌ها را مشخص می کند.
سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد ضمن تأکید بر این نکته که در نگاه ادبیات امروز تأثیر عمیق کتاب در گسترش فرهنگ و سرعت بخشیدن به پیشرفت روزافزون جامعه انکارناپذیر است، اضافه کرد: از این روی هر سازمانی که وظیفه‌ای در حوزه کتاب و کتابخوانی دارد، باید همواره نسبت به این موضوع نگاه ویژه ای داشته باشد تا بتواند در این حوزه فعالیت‌های اثرگذار و مؤثری را به جامعه هدف ارائه دهد.
دولت‌آبادی خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیز با توجه به نقشی که در این زمینه دارند، در هفته کتاب و کتابخوانی برنامه‌هایی را دستور کار خود قرار داده‌اند.
وی برگزاری دوره آموزشی ویژه کتابداران کتابخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در شهرستان‌ها، برگزاری مسابقه کتابخوانی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها و برگزاری همایش «خوانش کتاب» یا قصه خوانی با هدف ایجاد پیوند بین دانش آموزان و مسجد در شهر یاسوج را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد.
سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: بازدید از کتابخانه‌های نمونه استان با حضور کتابداران، به روز رسانی اطلاعات کتابخانه‌های مساجد استان، معرفی کتاب‌های مفید از طریق پیامک و فضای مسجد، تجلیل از نویسندگان کتاب در حوزه مسجد و دیدار کتابداران با مسئولان استان از دیگر برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در این استان است.
انتهای پیام

captcha