غفلت کهگیلویه و بویراحمدی‌ها در استفاده از عضو حرام دام
کد خبر: 3793111
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱

غفلت کهگیلویه و بویراحمدی‌ها در استفاده از عضو حرام دام

گروه معارف ــ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: متأسفانه در این استان بیضه دام و طیور که خوردن آن حرام است، به وضوح مشاهده می‌شود که لازم است اطلاع‌رسانی شود.

غفلت کهگیلویه و بویراحمدی‌ها در استفاده از عضو حرام دام

حجت‌الاسلام سیدنصرالله مصطفوی‌نژاد، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، از نظارت بهداشتی (سلامت حیوان) و نظارت شرعی (حلال بودن و رعایت شرایط ذبح) از سوی 7 روحانی در 7 کشتارگاه شاخص سطح استان خبر داد و بیان کرد: نظارت بر تهیه غذای حلال از وظایف جهاد کشاورزی است.
وی در ادامه با بیان اینکه دیگر کشتارگاه‌ها که روحانی نظارت ندارند، به ذبح کننده آنها آموزش صحیح داده شده است، عنوان کرد: متاسفانه در این استان مصرف بیضه حیوان که خوردن آن حرام است، به وضوح مشاهده می‌شود که لازم است اطلاع‌رسانی شود.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد همچنین یادآور شد: سالانه 2 نفر روحانی از سوی جهادکشاورزی استان به برزیل جهت نظارت بر گوشت ارسالی، اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام مصطفوی‌نژاد در بخش دیگری از بیانات خویش، به تعطیلی چراغ خاموش 3 دارالقرآن جهادکشاورزی استان گریزی زد و ابراز امیدواری کرد که این دارالقرآن‌ها تا پایان بهار راه‌اندازی شوند تا ویژه‌برنامه‌های اوقات فراغت را پوشش دهند.
وی در ادامه با اشاره به خاکبرداری چندهکتاری صحن حضرت زینب(س)، افزود: بنا داریم بخشی از اعتبارات حوزه و کمک‌های کارکنان را به کربلا ارسال کنیم.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آمار بالای پرداخت زکات در سطح استان، اضافه کرد: قرار است برنامه‌ای با همکاری کمیته امداد درخصوص اعزام روحانیان به روستاها و تبلیغ زکات را داشته باشیم.
حجت‌الاسلام مصطفوی‌نژاد همچنین از اعزام 10 نفر آقا و بانو برگزیده رشته‌های قرآنی ترتیل، قرائت، دعاخوانی، اذان، تفسیر و حفظ قرآن به مشهد 18 و 19 اسفندماه سال‌ جاری خبر داد.
انتهای پیام

captcha