شرکت ۳۰ هزار دانش‌‎آموز لرستانی در جشن شکرگزاری روخوانی قرآن
کد خبر: 3810522
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹

شرکت ۳۰ هزار دانش‌‎آموز لرستانی در جشن شکرگزاری روخوانی قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون آموزش ابتدایی لرستان از شرکت ۳۰ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز پایه سوم ابتدایی لرستان در جشن کسب مهارت روخوانی قرآن‌کریم در سطح مدارس استان خبرداد.

برگزاری جشن شکرگزاری قرآن پایه سوم در مدارس ابتدایی استان لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، مراسم جشن شکرگزاری کسب مهارت روخوانی قرآن‌کریم روز گذشته، جمعه، بیستم اردیبهشت‌ماه، با هدف آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با برنامه آموزش قرآن و ایجاد خاطره‌ای شیرین از کسب مهارت روخوانی قرآن به‌صورت نمادین با حضور معاون آموزش ابتدایی استان و مدیریت، معاونین و جمعی‌از کارکنان اداری و معلمان ناحیه یک شهرستان خرم‌آباد در کانون شماره دو خرم‌آباد برگزار شد.
در این مراسم سیدعیسی سهرابی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان، با بیان این‌که 30 هزار و 500 دانش‌آموز پایه سوم ابتدایی در جشن کسب مهارت روخوانی قرآن‌کریم در سطح مدارس شرکت می‌کنند، گفت: جشن شکرگزاری قرآن در راستای طرح ارتقاء آموزش قرآن در دوره ابتدایی است که با جشن آغاز آموزش قرآن در پایه اول شروع می‌شود و با طرح 33 روزه قرآن در پایه سوم ادامه پیدا می‌کند و با جشن شکرگزاری کسب مهارت روخوانی قرآن پایان می‌یابد.
وی با اشاره به پاک بودن فطرت کودکان از نظر اسلام، اظهار کرد: دانش‌آموزان دوره ابتدایی به‌دلیل نزدیکی به فطرت پاک الهی آمادگی بیشتری برای انس با قرآن و معارف آن دارند.
سهرابی با بیان این‌که همراهی خانواده‌ها با آموزش و پرورش ضرورتی است که در همه ابعاد باید وجود داشته باشد، تصریح کرد: این امر باید به‌دلیل اهمیت در تربیت قرآنی دانش‌آموز، بیش از پیش باشد .
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: فراهم نمودن فرصت‌های لازم برای شادی و نشاط در کلاس درس و استفاده از ظرفیت اشکال مختلف هنر برای آموزش قرآن موضوعی است که باید مدنظر همه آموزگاران قرار گیرد.
این مراسم با پخش سرود قرآنی و اجرای تواشیح توسط گروه تواشیح ناحیه و اهدا هدایای به دانش‌آموزان برتر قرآنی به پایان رسید.

انتهای پیام

captcha