ارتقای جایگاه روابط عمومی مستلزم تغییر نگرش است
کد خبر: 3812463
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷

ارتقای جایگاه روابط عمومی مستلزم تغییر نگرش است

گروه اجتماعی ــ معاون روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری کردستان حمایت مدیران استان از روابط عمومی‌های ادارات را مورد تأکید قرار داد و گفت: در راستای نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی و ارتباطات آن‌ها جایگاه روابط عمومی‌ها باید ارتقا یابد و این امر مستلزم یک تغییر نگرش است.

به گزارش ایکنا از کردستان، آرش حسین‌پناهی، معاون روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری کردستان امروز، 28 اردیبهشت ماه در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان که به مناسبت 27 اردیبهشت ماه روز ارتباطات و روابط عمومی برگزار شد، اظهار کرد: روابط عمومی‌ها مغز متفکر نهادها و ادارات هستند و باید تلاش شود این جایگاە در دستگاه‌های اجرایی استان تقویت شود.
وی حمایت مدیران استان از روابط عمومی‌های ادارات را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: در راستای نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی و ارتباطات آن‌ها جایگاه روابط عمومی‌ها باید ارتقاء یابد و این امر مستلزم یک تغییر نگرش است.
حسین‌پناهی، روابط عمومی را اتاق فکر دستگاه‌های اجرایی دانست و اعلام کرد: در این راستا باید بستری فراهم شود که مدیران و روسای دستگاه‌های اجرایی مدیران روابط عمومی خود را باور داشته باشند که اگر این باورپذیری در یک دستگاه انجام شود، روابط عمومی رسالت خود را به خوبی انجام می رساند.
وی در ادامه به خدمات جهاددانشگاهی در استان کردستان اشاره و عنوان کرد: ارائه خدمات جهاددانشگاهی و برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های علمی شأن و منزلت خاصی را به این نهاد انقلابی در استان کردستان بخشیده است.

جایگاه علمی جهاددانشگاهی
معاون روابط عمومی و امور بین الملل استانداری کردستان، بیان کرد: با توجه به جایگاه علمی جهاددانشگاهی و موفقیت‌های کسب شده در سطح ملی و بین‌المللی این نهاد انقلابی قابلیت مرجع شدن را دارد.
وی به فعالیت دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا به عنوان زیرمجموعه جهاددانشگاهی اشاره کرد و افزود: فعالیت دو خبرگزاری ارزشی و تأثیرگذار در جهاددانشگاهی نشان از توجه این نهاد انقلابی به امر اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم دارد.
حسین‌پناهی با اشاره به فعالیت سایت‌ها و کانال‌های رسانه‌ای در فضای مجازی بیان کرد: فعالیت تعداد بی‌شمار کانال‌ها و سایت‌های رسانه‎ای بی‌هویت منجر به ایجاد فضای بی‌تقوایی رسانه‌ای در استان می شود که خبرگزاری‌ها و رسانه‌های رسمی با کمک روابط عمومی ‌ها با اطلاع رسانی و آگاه‌سازی مردم می‌توانند با این فضای بی‌تقوایی مقابله کنند.
وی در پایان از برگزاری جشن روابط عمومی‌‌ها در استان خبرداد و یادآور شد: این جشن باید با کمک دستگاه‌های اجرایی و نظارتی برگزار شود.
چیا سهراب‌نژاد، رئیس جهاددادنشگاهی کردستان، در این دیدار اظهار کرد: جهاددانشگاهی فعالیت‌ها و کارهای اثرگذار و بزرگی را درسطح ملی به انجام رسانده و برای فعالیت‌های خود در استان هیچ محدودیتی ندارد.
وی با اشاره به فعالیت خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا در جهاددانشگاهی افزود: خبرگزاری‌های جهاددانشگاهی در انعکاس اخبار و اطلاع رسانی هیچ جانبداری از فرد یا گروه خاصی نکرده و نخواهد کرد.

انتقاد در رسانه‌ها باید سازنده باشد
سهراب‌نژاد، رئیس جهاددانشگاهی استان با اشاره به اینکه انتقاد در رسانه ها باید سازنده باشد، عنوان کرد: خبرگزاری ایسنا انتقاد سازنده را سرلوحه فعالیت خود در استان قرار داده است.
رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان با اشاره به اینکه روابط عمومی‌ها جایگاه بالایی را دارند، گفت: جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی همیشه به حوزه روابط عمومی اعتقاد داشته و معتقد هستیم که یک ارگان موفق نیازمند یک روابط عمومی توانا است.
سهراب‌نژاد در پایان ضمن تبریک روز ارتباطات یادآور شد: جهاددانشگاهی استان کردستان از لحاظ آموزشی پتانسیل های خوبی دارد که حوزه روابط عمومی استان نیز می‌تواند از آن به طور مطلوب بهره گیرد.
مجید آوج، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان در ادامه این نشست گفت: روابط عمومی در برگیرنده سبدی از خدمات بوده که فقط اطلاع رسانی در آن دیده می‌شود.
وی افزود: جهاددانشگاهی کردستان با وجود دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا ظرفیت‌های خوبی در زمینه اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه دارد.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان بیان کرد: خبرگزاری‌ ایسنا در راستای رسالت اصلی خود هیچ‌گاه بلندگو و تربیون جناح خاصی نبوده و همواره آگاه سازی جامعه را در اولویت فعالیت خود قرار داده است.
وی انتقاد سازنده برای رفع مشکلات موجود را بسیار مهم دانست و بیان کرد: انتقاد زمانی مهم است که با راهکار ارائه شود.
آوج با اشاره به برگزاری میزگردهای تخصصی در این خبرگزاری‌ها در استای بررسی مسائل و مشکلات موجود در جامعه با حضور صاحب نظران و کارشناسان مختلف یادآور شد: اگر در این میزگردها یک راهکار برای رفع مشکل ارائه شود ما در خبرگزاری رسالت خود را انجام داده‌ایم.
انتهای پیام

captcha