ضرورت راه‌اندازی دانشکده هنر در کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3814534
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵

ضرورت راه‌اندازی دانشکده هنر در کهگیلویه و بویراحمد

گروه اجتماعی ــ رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد بر ضرورت راه‌اندازی دانشکده هنر در استان تأکید کرد و گفت: این استان تنها استانی است که دانشگاه‌های آن از داشتن دانشکده هنر و رشته‌های هنری محروم است،

ضرورت راه‌اندازی دانشکده هنر در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد، شریف اسلامی، رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، سوم خردادماه در دومین نشست هم‌اندیشی هنرمندان حوزه هنری استان با رئیس دانشگاه یاسوج به منظور تاسیس دانشکده هنر در این دانشگاه، اظهار کرد: جوانان زیادی در این استان وجود دارند که به علت نبود این مهم زمینه شکوفایی آنها وجود ندارد.
وی افزود: اگر جوانان و علاقمندان به رشته‌های هنری بتوانند تحصیلات آکادمیک داشته باشند و مهارت‌های هنری را کسب کنند زمینه اشتغالزایی آنها همواره فراهم می‌شود و کمتر منتظر فرصت‌های شغلی در ادارت دولتی خواهند شد.
همچنین، احمد عریان، رئیس دانشگاه یاسوج نیز در این نشست راه اندازی دانشکده هنر در این استان را از نیازهای مهم فرهنگی دانست و قول مساعد داد تا تمام تلاش خود را برای تاسیس و راه اندازی این دانشکده در دانشگاه یاسوج به کار گیرد.
وی اضافه کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد از ظرفیت‌های زیادی برخوردار بوده و ضروری است که هنرمندان رشته‌های مختلف پای کار بیایند و در راستای شکوفایی این ظرفیتها تلاش کنند.
در ادامه طرحی که توسط هنرمندان حوزه هنری استان آماده شده بود بررسی شد و تمام ابعاد کیفی و کاربردی برخی از شاخه‌های هنری ازجمله گرافیک، صنایع دستی و بوم گردی مورد توجه قرار گرفت.
همچنین درباره بعضی از ظرفیت‌های این رشته‌های کاربردی در استان از حیث ورود دانش‌آموزان هنرستان‌ها و همچنین تعداد دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها بحث و گفت‌وگو شد که در نهایت بعد از بیانات و جمع بندی مسئولان و رئیس دانشگاه یاسوج مقرر شد کارگروهی دراین خصوص تشکیل و نتایج حاصله از جلسات تخصصی این کارگروه جهت نتیجه گیری به وزارت علوم ارسال گردد که منتج به راه اندازی رشته‌ها شود.
انتهای پیام

captcha