شیعه و سنی مدیون امام صادق(ع) هستند
کد خبر: 3822970
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹

شیعه و سنی مدیون امام صادق(ع) هستند

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه اسالم به بیان فضایل و خدمات علمی امام صادق(ع) پرداخت و افزود: شیعه و سنی هر آنچه از معارف دین و احکام و حدود الهی دارند را مدیون امام صادق(ع) هستند.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد باقری،‌ امام جمعه اسالم امروز،‌ 7 تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر،‌ با تسلیت فرارسیدن شهادت امام جعفرصادق(ع) به بیان فضایل و خدمات علمی آن امام همام به عالم اسلام و ایجاد مکتب جعفری پرداخت و افزود: شیعه و سنی هر آنچه از معارف دین و احکام و حدود الهی دارند را مدیون امام صادق(ع) هستند.

وی با گرامیداشت هفتم تیرماه، سالروز شهادت آیت‌الله شهید دکتر بهشتی و 72 تن از یاران با وفای انقلاب به تحولات و اصلاحات صورت گرفته در دستگاه قضایی کشور اشاره کرد و گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، قوه قضائیه مسئول رفع فساد است و باید ابتدا مبارزه با فساد از درون قوه قضائیه صورت بگیرد تا در برخورد با فساد بیرون هم مردم رایحه خوش عدالت را استشمام کنند که امیدواریم با جدیت رئیس قوه قضائیه در برخورد با مفساد، دست مفسدان اقتصادی از بیت‌المال قطع شود.

امام جمعه اسالم تصریح کرد: یکی از مسائلی که هر ساله اتفاق می‌افتد افزایش حقوق است که امسال دولت و مجلس دو الگوی متفاوت ارائه داده‌اند. براساس الگوی مجلس اقشار کم‌درآمد و متوسط که جمعیت زیادی از کارمندان و کارگران و بازنشستگان را شامل می‌شود حقوق بیشتری دریافت می‌کنند، اما براساس نظر دولت مدیران رده بالا و برخی نجومی‌بگیران افزایش بیشتری در حقوق خود را مشاهده خواهند کرد؛ لذا امیدواریم نمایندگان مجلس به عنوان وکلای ملت از حق و حقوق اقشار کم‌در آمد حمایت کنند و دولت هم تابع قوانین مجلس باشد.

باقری با انتقاد از برابری درصد افزایش حقوق‌ها برای اقشار کم‌درآمد و نجومی‌بگیران،‌ گفت: کار سخت و زحمت بسیار را کارگران و کارمندان سختکوش متحمل می‌شوند،‌ اما حقوق زیاد و نجومی را مدیران رده بالایی می‌گیرند.

وی بیان کرد: چرا علی‌رغم تاکیدات چند سال گذشته رهبر معظم انقلاب اقدام عملی و قاطع برای برخورد با این نجومی‌بگیران صورت نگرفته است؟ مردم باید بدانند برخی از مسئولان ثروت خود را از کجا آورده‌اند.

امام جمعه اسالم به اقدام رئیس جمهور آمریکا در تحریم کردن رهبر معظم انقلاب و وزیر امور خارجه کشورمان اشاره کرد و یادآور شد: ترامپ از یک طرف از ایران تشکر می‌کند و از طرف دیگر ما را تهدید و تحریم می‌کند. حرف و عمل رئیس جمهور آمریکا تضاد و تناقض دارد که نشان می‌دهد از شخصیتی بیمار و دوگانه برخوردار است.

باقری عنوان کرد:‌ عجیب‌تر از اقدامات ترامپ بیانات افرادی است که هنوز از برجام دفاع می‌کنند و توصیه‌های دلسوزان نظام را جدی نمی‌گیرند. اینها یادشان رفته است که یک روز آمریکا را کدخدای دنیا می‌دانستند و منتقدان برجام را بی‌سواد و بی‌شناسنامه خواندند؛ لذا به خودشان می‌گوییم بیهوده سنگ برجام را به سینه نزنید، زیرا برجام از همان اول عقیم بود.

وی در پایان نسبت به جابجایی استاندار گیلان و انتخاب او به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی واکنش نشان داد و گفت:‌ قصد قضاوت شخص و عملکرد استاندار سابق را ندارم، گیلان سکوی پرتاب مسئولان نیست، دولت نباید بدهی‌های انتخاباتی خود را با سپردن مدیریت گیلان به افراد تسویه کند؛ لذا در انتخاب استاندار جدید دقت شود که حتما از نیروهای کاربلد و متعهد بومی استفاده شود.

انتهای پیام

captcha