پیش‌بینی اعزام 50 هزار زائر داخلی و خارجی اربعین از گیلان
کد خبر: 3830342
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۱

پیش‌بینی اعزام 50 هزار زائر داخلی و خارجی اربعین از گیلان

گروه اجتماعی - سرپرست استانداری گیلان با بیان اینکه امسال احتمالا حدود 35 هزار زائر گیلانی و قریب به 15 هزار زائر خارجی از کشور آذربایجان خواهیم داشت، گفت: با توجه به پیش‌بینی افزایش زوار نیازمند برنامه‌ریزی شایسته هستیم.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ ارسلان زارع،‌ سرپرست استانداری گیلان امروز،‌ 5 مردادماه در جلسه ستاد اربعین حسینی استان گیلان،‌ با بیان اینکه همایش پیاده‌روی اربعین سید و سالار شهیدان عظمت جهان اسلام و تشیع را نشان می‌دهد، اظهار کرد:‌ بی‌تردید زحمات و خدماتی که اعضای ستاد اربعین طی سالیان گذشته به زوار ارائه کرده‌اند دارای اجر اخروی است.

وی با اشاره به برکات و ارزش‌های گرانسنگ مراسم اربعین از حیث اجتماعی و فرهنگی و سیاسی، یادآور شد:‌ اربعین بزرگترین همایش بین‌المللی جهان اسلام و عالم تشیع می‌باشد که در راستای پاسداشت اندیشه و فرهنگ حسینی به عنوان الهام‌بخش‌ترین و بزرگترین قیام تاریخ بشر برای حفظ کرامت انسانی و بریدن از طاغوت شکل گرفته است.

سرپرست استانداری گیلان امام حسین(ع) و شهدای کربلا را مایه مباهات مسلمانان و شیعیان در طول تاریخ دانست و تصریح کرد:‌ مراسم سالانه اربعین ارزش‌های مادی و معنوی فراوانی نصیب ما می‌کند که باید نهیت بهره‌مندی از این ظرفیت را داشته باشیم.

زارع با اشاره به سابقه مردم ولایی گیلان در عشق و ارادت به اهل بیت(ع)، خاطرنشان کرد:‌ اگر ستاد اربعین نیز تشکیل نمی‌شد، مردم مومن و ولایتمدار گیلان و ایران از کاروان زائران پیاده اربعین جدا نمی‌ماندند و خودشان را به کربلا می‌رساندند لذا طی سال‌های اخیر این حرکت خدایی با رونق مضاعفی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نقطه عطف مراسم اربعین به سال 62 هجری باز می‌گردد، گفت:‌ با بررسی تاریخ درخواهیم یافت که در برخی از ازمنه فشار حکومت‌های ظالم به ویژه عباسیان به‌گونه‌ای بود که مانع از زیارت عاشقان اباعبدالله(ع) در اربعین می‌شدند، اما هرگز این حرکت حسینی و عاشورایی متوقف نشده است.

این مقام مسئول از اعضای ستاد اربعین استان خواست این رسالت را توفیق ببینند؛‌ نه یک وظیفه اداری و ستادی و عنوان کرد: زائران اربعین حسینی به واسطه ارزش والایی که نزد خدا دارند باید تکریم شوند لذا با توجه به پیش‌بینی افزایش زوار به واسطه حذف روادید نیازمند برنامه‌ریزی شایسته هستیم.

سرپرست استانداری گیلان با بیان اینکه امسال احتمالا حدود 35 هزار زائر گیلانی و قریب به 15 هزار زائر خارجی از کشور آذربایجان خواهیم داشت، اضافه کرد: باید با عزمی راسخ جلوه‌های زیبایی از حرکت بزرگ اربعین را خلق کنیم. با توجه به اینکه موکب‌های اربعین کاملا مردمی اداره می‌شود، نیازمند کمک خیرین نیز هستیم.

انتهای پیام

captcha