لزوم لحاظ شدن جایگاه ملی ایلام در تخصیص طرح و اعتبارات
کد خبر: 3838547
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۹
سلیمانی دشتکی تاکید کرد:

لزوم لحاظ شدن جایگاه ملی ایلام در تخصیص طرح و اعتبارات

گروه اجتماعی - استاندار ایلام با بیان اینکه ایلام به واسطه جنگ تحمیلی، اربعین، مرز مهران، نفت و گاز، ... نقش و جایگاهی ملی دارد، گفت: سطح تخصیص طرح و اعتبار به استان ایلام متناسب با جایگاه ملی آن لحاظ شود.

لزوم لحاظ شدن جایگاه ملی ایلام در تخصیص طرح و اعتبارات
به گزارش ایکنا از ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام امروز هفتم شهریور ماه در جلسه شورای اداری استان ایلام که با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهوری برگزار شد نسبت به تعیین سختگیرانه محدوده مناطق جنگی و محروم ایلام و تزریق نامناسب و اندک اعتبار به طرح های اربعینی استان ایلام گلایه کرد.
وی موقعیت و پیشیینه ایلام را راهبردی و ملی خواند و  افزود: باید ترازهای منفی استان به علت جنگ تحمیلی و تبعات بعدی بعد از جنگ با همکاری دولت و مسئولان جبران شود.
سلیمانی دشتکی یکی از مشکلات استان ایلام را جانمایی نامناسب محدوده مناطق جنگی و محروم عنوان کرد و افزود:در حالی که همه مناطق استان ایلام درگیر جنگ تحمیلی بوده اما تنها قسمت هایی از آن به عنوان نقاط جنگی لحاظ و معرفی شده است .
استاندار ایلام تصریح کرد: همچنین هرچند شهرهای نقاط مختلف استان ایلام شاخصه ها و فاکتور شهری را ندارد اما با توجه به اینکه این مناطق به عنوان شهر شناخته شده اند مشمول قانون مناطق محروم نمی شود در حالی که شهرهای ایلام استانداردهای شهری را ندارد که باید ماده ۱۱۲ برای ایلام اجرا شود.
سلیمانی دشتکی در مورد بیکاری هم یادآور شد: طبق آمار سه ماهه نخست امسال میزان بیکاری استان ایلام ۹ و سه دهم بود در حالی که میزان بیکاری کشور ۱۰ و هشت دهم است که این آمار بیانگر سیر نزولی دارد هرچند عمده مردم استان ایلام اشتغال در بخش خصوصی، خودشتعالی و خانگی را کار محسوب نمی کنند.
وی خواستار اجرای مصوبه های شورای امنیت ملی در مورد استان های غرب و شرق در خصوص استان ایلام شد که با اجرای این مصوبه ها شرایط برای حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و حمایت از آنها تسهیل می شود.
استاندار ایلام با انتقاد از تزریق قطره چکانی اعتبارات طرح های مرتبط با کنگره اربعین تصریح کرد: هم اکنون برخی از پروژه های اربعین به علت عدم اعتبار به مرحله بهره برداری نرسیده اند.
وی یاداوری کرد: عدم تخصیص به موقع اعتبار در حالی است  که سعی و تلاش استان تکمیل این طرح ها تا پایان شهریور ماه و قبل از شروع راهپیمایی بزرگ اربعین و حضور زائران در ایلام است.
سلیمانی دشتکی از اجرای پروژه مسکن های اجتماعی ویژه اقشار کم درآمد و آسیب پزیر فاقد مسکن در ایلام خبر داد و گفت: سهم تعیین شده برای استان ایلام ۲ هزار و ۵۰۰ واجد است اما استان توان ساخت پنج هزار مسکن برای محرومان را دارد.
انتهای پیام
captcha