قصد دشمن تخریب فرهنگ عاشوراست/ روشنگری هدف اصلی برنامه‌های محرم باشد
کد خبر: 3838632
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳

قصد دشمن تخریب فرهنگ عاشوراست/ روشنگری هدف اصلی برنامه‌های محرم باشد

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه کرج با تأکید براینکه دشمنان قصد تخریب فرهنگ عاشورا را دارند، گفت: برای مقابله با این توطئه روشنگری باید هدف اصلی برنامه‌های محرم باشد.

قصد دشمن تخریب فرهنگ عاشوراست/ روشنگری هدف اصلی برنامه‌های محرم باشد

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، هشتم شهریور در خطبه‌های نماز جمعه کرج با اشاره به فرارسیدن ایام محرم، اظهارکرد: محرم ماهی است که عواطف و احساسات مردم را برای حضور و مقابله با دشمنان به جهت حفظ کیان دین و اسلام تحریک می‌کند و انسان را به هیجان وا می‌دارد.

وی با تأکید بر اینکه در تمام برنامه‌های محرم روشنگری مردم باید هدف اصلی باشد، تصریح کرد: اگر اینگونه نباشد ضرر می‌کنیم و نتیجه‌ای که باید بگیریم را نخواهیم گرفت.

امام جمعه کرج مطرح کرد: امروز مراکز جاسوسی، رخنه در مراسم و محافل عزاداری را آغاز کرده‌اند تا فرهنگ محرم، عاشورا، جهاد و شهادت را از مردم بگیرند و یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین راه‌های آنان نشر خرافات و بدعت‌ها در این مراسم پرقدرت و کارساز است لذا باید مراقب باشیم تا در دام خرافه و بدعت نیفتیم؛ از بدعت‌گذاران باید دوری کرد و راه روشن را در پیش گرفت.

این مسئول با تاکید براینکه بدعت‌گذاران کسانی هستند که با فرمان و کتاب خدا و پیامبر او مخالفت می‌کنند هر چند شمار آن‌ها بسیار باشد، افزود: گاهی تعداد بدعت‌گذاران زیاد است اما باید با آن‌ها مبارزه کرد چون متاسفانه گاهی همین بدعت‌گذاران برای حفظ عظمت‌ها کاری می‌کنند که تمام عظمت زیر سؤال می‌رود.
امام جمعه کرج با بیان اینکه نباید کاری بکنیم که عظمت محرم و عاشورا کم شود، گفت: خوب است سبک زندگی امام حسین(ع) با مسائل مبتلا به جامعه تطبیق پیدا کند و به آن پرداخته شود؛ مانند بحث امر به معروف و نهی از منکر که حکومت اسلامی از مصادیق امر به معروف در عصر حاضر و تضعیف و ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی از مصادیق منکر است.

وی با اشاره اینکه هدف امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود، ادامه داد: به بحث عفاف و حجاب و غیرت بپردازید. زینب کبری(س) و خاندان امام حسین(ع) الگوی حجاب و عفاف هستند؛ اهل‌بیت امام حسین(ع) و همراهان ایشان حین مشارکت در حماسه عظیم کربلا و ادای رسالت بزرگ و حساسی که بر عهده داشتند متانت و عفاف را نیز رعایت کردند و اسوه شدند.

امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت مقابله با کالای قاچاق، اظهارکرد: به مغازه دارها اخطار لازم داده می‌شود، اما دستفروشان این نوع کالاها را عرضه می‌کنند، معمولا هم در سطح انبوهی عرضه می‌کنند، این مهم نشان‌دهنده آن است که از اقشار کم درآمد نیستند.

وی بر ساماندهی دستفروشان در سطح شهر تاکید کرد و گفت: برخی دستفروشان هجمه می‌کنند، بنده از نزدیک برخی خیابان‌ها را دیده‌ام، آن حجم چند میلیونی جنس برای دستفروش نیست.

خطیب جمعه کرج با بیان اینکه برخی از اجناسی که توسط این دستفروشان عرضه می‌شود، همان کالای قاچاقی است که با آن مقابله می‌کنیم، گفت: مانتوهای خلاف عفت نیز در بساط آن‌ها عرضه می‌شود در صورتی که در فروشگاه‌ها جلوی عرضه این اقلام گرفته می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز ضمن تاسف از اینکه در این خصوص پلیس و شهرداری متهم می‌شوند، گفت: این دو نهاد کارشان را به درستی انجام می‌دهند، ولی باز اینها با قلدری کارشان را انجام می‌دهند لذا باید اقدامی اساسی در این حوزه صورت بگیرد.
انتهای پیام

captcha