۳۴۰۰ هیئت مذهبی در کهگیلویه‌وبویراحمد فعالیت دارند
کد خبر: 3840803
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷

۳۴۰۰ هیئت مذهبی در کهگیلویه‌وبویراحمد فعالیت دارند

گروه معارف ــ مسئول فرهنگی و تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه‌و‌بویراحمد گفت: سه هزار و ۴۰۰ هیئت مذهبی در آیین‌های عزاداری ماه محرم امسال در سطح این استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد، ۵۰۳ مورد دارای مجوز رسمی هستند.

۳۴۰۰ هیات مذهبی در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان، سیدرسول افتخاری، مسئول فرهنگی و تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 16 شهریورماه در جمع خبرنگاران، گفت: شناسنامه صادره برای هیئت‌ها همچون یک گواهینامه است که قوانین فعالیت هیئت‌ها در آن درج شده و اعضای هیئت‌ها را ملزم به رعایت این قوانین می‌کند.

وی با بیان اینکه دشمنان درصدد ایجاد چالش و وارد کردن آسیب‌های جدی به فرهنگ عاشورایی هستند، افزود: ۴۰۰ مبلغ مذهبی به مناطق مختلف استان کهگیلویه‌وبویراحمد اعزام شده‌اند و پاسخگوی سؤالات و شبهات مردم در این ایام هستند.

مسئول فرهنگی و تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 890 مداح و شاعر آیینی شناسنامه‌دار ایام محرم در مساجد و هیئت‌های مذهبی استان فعالیت دارند، ابراز کرد: از این تعداد مداح‌های شناسنامه‌دار ۶۵۰ نفر آقا و مابقی بانو هستند.

وی اضافه کرد: تشکل‌های مذهبی و هیئت‌های عزاداری در طول سال علاوه بر برنامه‌های مختلف در محرم و صفر در سایر فعالیت‌های دینی و فرهنگی مشارکت دارند.

افتخاری یادآور شد: تجمع بزرگ هیئت‌های مذهبی در روز نهم محرم ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه در بلوار جمهوری اسلامی یاسوج برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha