لزوم بهره‌برداری‌های سیاسی و فرهنگی از رویداد جهانی اربعین
کد خبر: 3842403
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۵

لزوم بهره‌برداری‌های سیاسی و فرهنگی از رویداد جهانی اربعین

گروه اجتماعی ــ استاندار گیلان با تأکید بر لزوم بهره‌برداری سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و دینی از رویداد جهانی اربعین، اظهار کرد:‌ دستگا‌ه‌های دولتی به منظور تمهید مقدمات لازم از مشارکت‌های مردمی و کمک‌های خیرین در این حرکت الهی استفاده کنند.

به گزارش ایکنا از گیلان، ارسلان زارع،‌ استاندار گیلان امروز، 24 شهریورماه در نشست ستاد اربعین استانداری گیلان، ضمن قدردانی از حضور معنوی و پرشور گیلانیان ولایتمدار در مراسم عزاداری دهه اول محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار کرد:‌ این حضور علاوه بر آثار معنوی دنیوی و اخروی، قلوب مردم را به هم نزدیک کرد.

وی همایش جهانی اربعین حسینی را رویدادی بزرگ دانست و افزود:‌ مراسم پیاده‌روی اربعین نمایش اقتدار مسلمانان و شیعیان است و ستادهای اربعین جلوه‌های این عظمت و شکوه هستند.

استاندار گیلان خدمت در ستاد اربعین را فراتر از چارچوب وظایف اداری و سازمانی دانست و گفت:‌ خدمت‌رسانی به زائران اربعین نشان‌دهنده اوج عشق و ارادت به اهل بیت(ع) است.

زارع مهمترین دستاورد اربعین را ایجاد انس و الفت بین مسلمانان دانست و یادآور شد: مسلمانان در همایش بزرگ اربعین شور و شعور حسینی پیدا می‌کنند و اتحاد و انسجام بین امت اسلام ایجاد می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم بهره‌برداری سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و دینی از رویداد جهانی اربعین، خاطرنشان کرد:‌ دستگا‌ه‌های دولتی به منظور تمهید مقدمات لازم از مشارکت‌های مردمی و کمک‌های خیرین در این حرکت الهی استفاده کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه موکب آستارا میزبان زائران غیر ایرانی است، خاطرنشان کرد: آستارا ورودی کشور ماست و لذا باید با افزایش خدمات‌رسانی‌ها میزبان خوبی برای زائران اربعین حسینی باشیم.

وی با اشاره به حضور 24 هزار زائر گیلانی در اربعین سال 97، عنوان کرد:‌ پیش‌بینی می‌شود امسال زائران گیلان بالغ بر 35 هزار نفر باشند و لذا خدمات‌رسانی‌ها باید به تناسب افزایش یابد.

نادر عبدالله‌پور، دبیر ستاد اربعین استانداری گیلان نیز، با بیان اینکه مرز خسروی به عنوان مرز انتقال کالاهای مورد نیاز موکب‌ها تعیین شده است، اضافه کرد:‌ همانند سال‌های گذشته، زائران گیلانی اربعین از مرز مهران عبور خواهند کرد.

وی مرز شلمچه را محل عبور زائران خارجی دانست و یادآور شد:‌ از اول مهرماه مرزها باز می‌شود و موکب‌های گیلان می‌توانند اقدام به انتقال کالاها و مواد غذایی مورد نیاز خود کنند.

دبیر ستاد اربعین استانداری گیلان از اسکان 18 هزار زائر و پذرایی از 37 هزار زائر اربعین توسط موکب‌های گیلان خبر داد و عنوان کرد:‌ امسال گیلان 18 موکب در مهران و نجف و کربلا دارد.

عبدالله‌پور با بیان اینکه موکب‌های گیلان در عراق از 16 مهرماه برپا خواهد شد و تا 27 مهرماه همزمان با اربعین میزبان زائران خواهد بود، گفت: زائران اربعین بعد از بازگشت از عراق از مرز مهران به باختران منتقل شده و از آنجا در کشور توزیع می‌شوند.

انتهای پیام

captcha