برنامه‌های فرهنگی دانشجویی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری تشریح شد
کد خبر: 3843826
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴

برنامه‌های فرهنگی دانشجویی جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری تشریح شد

گروه اجتماعی ـ رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی دانشجویی این واحد در نیمه دوم سال 98 را تشریح و از آغاز این فعالیت‌ها همزمان با شروع سال تحصیلی و آغاز فعالیت آموزشی دانشگاه‌های استان خبر داد.

سیروس رضایی در گفت و گو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، با اشاره به دیدگاه مقام معظم رهبری برای انجام فعالیت جهادی متناسب با نیاز دانشگاهیان در جهاد دانشگاهی، بخش عمده فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی استان را ناظر به فعالیت‌های فرهنگی دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها دانست که در سه قالب طرح‌های هماهنگ، سراسری و طرح‌های داخلی توسط معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان اجرا می‌شود.
وی گفت: برای سال 98، بیش از 70 برنامه فرهنگی دانشجویی در قالب طرح‌های داخلی، متناسب با ذائقه، سلیقه و نیاز دانشجویان و 12 برنامه هماهنگ توسط معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان پیش‌بینی شده است که در فضای دانشگاهی و در طول سال تحصیلی در دانشگاه شهرکرد و سایر مراکز دانشگاهی منتخب استان از جمله دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه پیام نور استان، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی استان اجرا می‌شوند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان با بیان این که این واحد در اجرای برنامه‌های فرهنگی سراسری و ملی با واحدهای جهاد دانشگاهی سراسر کشور در طول سال همکاری می‌کند، در تشریح محتوای برنامه‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی استان، افزود: این برنامه‌ها در 6 موضوع محوری فرهنگ دینی، فرهنگ اجتماعی، فرهنگ سیاسی، فرهنگ ملی، فرهنگ کار، فرهنگ زیست محیطی و فرهنگ کار و موضوعات فرعی ذیل این محورها از جمله فرهنگ و معارف قرآنی و سیره اهل بیت(ع)، مسائل و آسیب‌های اجتماعی، مهارت‌های زندگی و ازدواج، فرهنگ ایثار و شهادت، امام خمینی و انقلاب اسلامی، مفاخر و مواریث فرهنگی و هویت ملی، کارآفرینی و مهارت‌های شغلی، اردوهای طبیعت گردی و گرشگری، برگزاری سیر مطالعاتی آثار اندیشمندان معاصر و .... است.

وی برنامه‌های هماهنگ فرهنگی که برای نخستین بار در جهاددانشگاهی استان اجرا می‌شود را «کارگاه مهارت‌های ارتباطی امید وصل» با موضوع مهارت‌های خواستگاری و ازدواج با حمایت سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، «چهارمین رویداد کارآفرینی اکسیر» با حمایت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و با هدف آشنایی و تجربه عملی فرآیند ایده‌پردازی صحیح‌، توسعه ایده، تبدیل ایده به مدل کسب و کار و ارائه آن در حوزه کارآفرینی و کسب و کار برای دانشجویان و ترویج فرهنگی کارآفرینی، «برگزاری نشست های منطقه‌ای باشگاه حامیان محیط‌زیست» و «نشست‌های تخصصی بررسی وضعیت آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها» اعلام کرد.

به گفته رضایی اجرای پانزدهمین دوره اردوهای ایران مرز پر­گهر، مرحله استانی چهارمین دوره مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای و نهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی از دیگر برنامه‌های مهم معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی برای دانشجویان استان در سال 98 است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان با اشاره به فعالیت 6 کانون فرهنگی دانشجویی در سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان، بیان کرد: در سال تحصیلی پیش رو همچون سال‌های گذشته، طرح‌های فرهنگی داخلی متنوعی با همکاری، هم‌اندیشی و مشارکت کانون‌های فرهنگی دانشجویی و بر اساس نیاز دانشجویان در قالب‌های مختلف همچون کارگاه، همایش، نشست، اردو، نمایشگاه، اکران فیلم و مسابقه کتابخوانی اجرا می‌شوند.
وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی از فعالیت دانشجویان در حوزه فرهنگی استقبال می‌کند و از فراخوان عضوگیری دانشجویی در قالب شعبه سازمان دانشجویان استان همزمان با ثبت نام دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه‌ها خبر داد و افزود: این ثبت‌نام تا نیمه آبان‌ماه سال جاری ادامه خواهد داشت و دانشجویان متقاضی می‌توانند با مراجعه به معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی در دانشگاه شهرکرد(جنب دانشکده منابع طبیعی) و یا «سامانه سدا» به نشانی studentcity.ir نسبت به تکمیل فرم عضویت در سازمان دانشجویان اقدام کنند.

رضایی در ادامه با اشاره به فعالیت دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا در جهاددانشگاهی استان، از پذیرش دانشجویان علاقه‌مند به همکاری با این دو خبرگزاری پس از گذراندن دوره‌های آموزشی خبر داد.

وی بیان کرد: با توجه به راه اندازی مرکز تخصصی تولید محصولات و خدمات فرهنگی در جهاد دانشگاهی، آماده پذیرش و حمایت از ایده های دانشجویی مرتبط با فعالیت این مرکز است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان با اشاره به فعالیت شعبه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی و مرکز افکارسنجی دانشجویان(ایسپا)، آمادگی خود را برای چاپ و انتشار آثار و تالیفات اساتید و دانشجویان و پذیرش دانشجویان علاقه‌مند برای همکاری با مرکز افکارسنجی در قالب پرسشگر اعلام کرد.

رضایی ادامه داد: جهاد دانشگاهی استان بر اساس ضرورت و نیاز، در حوزه‌های فرهنگ عمومی و غیر دانشگاهی نیز فعال است و برنامه‌هایی را انجام می‌دهد که مصداق بارز آن اجرای برنامه‌های فرهنگی برای اعضای جهاد دانشگاهی استان، خانواده‌های آن‌ها، مدرسین و فراگیران مراکز کوتاه مدت آموزشی جهاد دانشگاهی و حضور و عضویت در شوراهای مختلف فرهنگی استان و همکاری با دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان در راستای ارتقای سطح فرهنگی استان است.

وی در پایان با اشاره به مزیت‌های فعالیت فرهنگی دانشجویان در جهاددانشگاهی از جمله استفاده از تخفیف‌های دانشجویی برای حضور در دوره‌های آموزشی جهاددانشگاهی، ارودهای زیارتی و سیاحتی و ...، بر آمادگی جهاددانشگاهی برای جذب دانشجویان علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی در استان تاکید و خاطرنشان کرد: دانشجویان علاقه‌مند برای اطلاع از جزئیات و تکمیل فرم همکاری و عضویت به معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی واقع در دانشگاه شهرکرد(جنب دانشکده منابع طبیعی) مراجعه کرده و یا با شماره‌های 32320070 و 32320323 تماس بگیرند.

انتهای پیام

captcha