دانشگاه «رودن» روسیه؛ میزبان دوره عرفان اسلامی
کد خبر: 3845304
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰

دانشگاه «رودن» روسیه؛ میزبان دوره عرفان اسلامی

گروه بین‌الملل ــ در راستای همکاری‌های آموزشی بنیاد ابن سینا با مراکز دانشگاهی و علمی روسیه، دوره بررسی عرفان و تصوف اسلامی در دانشگاه «رودن» این کشور برگزار شده و همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از بنیاد مطالعات اسلامی «ابن سینا»ی روسیه، دوره مذکور از چهاردهم سپتامبر (23 شهریور 1398) آغاز شده است و تا پایان سپتامبر (هشتم مهرماه) ادامه دارد.

این دوره شامل هشت جلسه بوده و در آن، روزانا پسخو استاد دانشگاه رودن به ارائه مطالب خود پرداخت.

در چارچوب همین دوره، جلسه‌ای سه ساعته با حضور سید سلمان صفوی رئیس آکادمی مطالعات ایرانی لندن با استقبال پرشور اساتید و دانشجویان در دانشگاه رودن برگزار شد و صفوی در آن به تبیین عرفان و تصوف اسلامی پرداخت و نقش عرفان در شکل‌گیری تمدن و فرهنگ اسلامی را برشمرد.

وی ضمن ارائه تعریفی جامع از عرفان اظهار کرد: عرفان به سه سؤال اصلی انسان در همه زمان‌ها و مکان‌ها پاسخ می‌دهد، اینکه از کجا آمده‌ایم، برای چه آمده‌ایم و به کجا می‌رویم، سؤالاتی است که عرفان عهده‌دار پاسخ به آنهاست.

صفوی سپس عرفان اسلامی را از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار داد و اشاره به آن در  شعر و ادبیات اسلامی را تشریح کرد.

در پایان طی جلسه پرسش و پاسخ، اساتید و دانشجویان حاضر سوالات خود را در زمینه عرفان اسلامی از  سید سلمان صفوی پرسیدند و وی به سؤالات پاسخ داد.

گفتنی است؛ به شرکت‌کنندگان در دوره عرفان و تصوف اسلامی در دانشگاه رودن گواهی پایان دوره اعطا خواهد شد.

دانشگاه رودن روسیه که با نام دانشگاه دوستی ملل روسیه نیز شناخته می‌شود، یکی از برترین دانشگاه‌های روسیه است که سالانه تعداد بسیاری از دانشجویان بین‌المللی را از کشورهای مختلف جهان پذیرش می‌کند.

انتهای پیام

captcha