رزمایش «الی‌ بیت‌المقدس» در شیراز آغاز شد
کد خبر: 3846999
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸

رزمایش «الی‌ بیت‌المقدس» در شیراز آغاز شد

گروه اجتماعی ـ رزمایش 2 روزه «الی بیت‌المقدس» از امروز به‌همت نواحی 4 گانه سپاه شیراز در نقاط مختلفی نظیر سیاخ دارنگون، باجگاه و بلوار امیركبیر آغاز شد.

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، رزمایش «الی بیت‌المقدس» به‌همت نواحی مقاومت بسیج در سراسر استان فارس آغاز شد كه برخی از شهرستان‌ها این رزمایش را در هفته گذشته برگزار كردند.
این رزمایش به‌همت نواحی 4 گانه سپاه شیراز در نقاط مختلفی نظیر سیاخ دارنگون، باجگاه و بلوار امیركبیر از امروز، 11 مهرماه آغاز شد كه به‌مدت دو روز ادامه دارد.
بسیجیان سپاه عشایر فارس با مشاركت بسیجیان سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز این رزمایش را د منطقه عمومی سیاخ دارنگون اجرا می‌كنند.
سعدی محمدی، جانشین فرماندهی سپاه عشایر استان فارس با اشاره به حضور 5 گردان از گردان‌های بیت‌المقدس در این رزمایش، گفت: هدف از این رزمایش ۲ روزه را تجدید سازمان، نمایش اقتدار، سنجش توان و آمادگی رزمی، افزایش آمادگی عملیاتی، تخصصی و جسمانی و سنجش و ارتقای توان امنیتی، دفاعی و امدادی و مردمی کردن دفاع اعضای گردان‌های بیت‌المقدس سپاه عشایر و تمرین تعامل و هماهنگی است.
وی با بیان اینکه در رزمایش یاد شده تاکتیک‌های مختلف دفاع تمرین خواهد شد، گفت: انجام عملیات بازپس‌گیری سرزمین، عملیات تاخیری، کمین و ضد کمین، هلی برن و ضد هلی برن، دفاع از مناطق حساس و حیاتی، امداد و نجات و مردم یاری از اجزای پیش بینی شده برای این رزمایش است.

ارائه خدمات محرومیت‌زدایی در حاشیه رزمایش به عشایر
محمدی با اشاره به اینکه حرکت در شب نیز طی این رزمایش تمرین خواهد شد، گفت: در کنار اجرای این رزمایش، ۴ گروه جهادی سپاه عشایر با استقرار در مناطق کمتر برخوردار و محروم عشایری منطقه، خدمات سازندگی و محرومیت‌زدایی را اجرایی خواهند کرد که شامل واکسیناسیون دام و طیور، مرمت و ساخت ۲ واحد مسکونی، مرمت یک باب مدرسه، توزیع بسته‌های حاوی نوشت افزار توسط گروه‌های جهادی و با همکاری خیرین انجام می‌شود.
مجید علیپور، فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز نیز از آغاز رزمایش دو روزه الی بیت‌المقدس در منطقه عمومی شیراز به استعداد ۱۰ گردان بیت‌المقدس و گردان‌های کوثر خبر داد.
وی افزود: این رزمایش بزرگ با هدف دفاع از کوی و برزن، کمین، ضد کمین، تور ایست و بازرسی، تاکتیک عملیات مقابله با نا آرامی‌ها، تجمع‌های غیر قانونی، عملیات روانی و تعقیب و گریز اجرا می‌شود.
فرمانده سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز نیز ارتقا توان رزمی بسیجیان، توسعه باورها و افزایش سطح بصیرت دینی، مردم یاری و سنجش توان رزمی و عملیاتی نیروها و سطح آمادگی آنها را از اهداف این رزمایش اعلام کرد.
علیپور با اشاره به اینکه بخشی از این رزمایش به اقدامات امدادی اختصاص دارد، خدمات‌دهی رفاهی شامل تهیه وسائل گرمایشی، پوشاک، ارسال دارو و اقلام بهداشتی ،موارد امدادی و خدماتی را از برنامه های مهم در این بحث اعلام کرد.
همچنین بسیجیان سپاه محمد رسو‌ل‌الله(ص) شیراز طی این دو روز در پادگان امام علی(ع) واقع در منطقه باجگاه به اجرای رزمایش می‌پردازند.
عباس بنایی، فرمانده سپاه ناحیه محمد رسول‌الله(ص) شیراز در این باره گفت: هدف مهم در برگزاری این رزمایش دفاع از کوی و برزن، کمین، ضد کمین، تور ایست و بازرسی، تاکتیک عملیات مقابله با ناآرامی‌ها، تجمع‌های غیر قانونی، عملیات روانی و تعقیب و گریز است.
وی افزود: در رزمایش الی بیت‌المقدس گردان‌های 791 و 792 بیت‌المقدس و گردان 902 کوثر که ویژه خواهران بسیجی است حضور دارند و علاوه بر مقابله با ناآرامی‌ها، درقالب گروه‌های امدادی به‌صورت نمادین به افراد آسیب دیده از حوادث طبیعی و نیز انتقال مجروحان به بیمارستان‌ها کمک می‌شود.

مهم‌ترین رویكرد بسیج، عملیاتی كردن جهاد فرهنگی و اقتصادی است
بنایی بیان كرد: مهم‌ترین رویکرد و استراتژی بسیج عملیاتی کردن جهاد فرهنگی و اقتصادی با توجه به تسریع در زیرساخت‌های عمران، کاهش آسیب‌های اجتماعی، کمک به محرومان و اقشار کم درآمد جامعه بوده است.
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله(ص) شیراز گفت: کمک به رشد و تعالی جامعه، به ویژه اجرای منویات مقام معظم رهبری، گسترش باور‌ها و اعتقادات دینی، خدمات‌رسانی در ابعاد اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و نیز افزایش توان رزمی بسیجیان از دیگر اهداف رزمایش است.
بسیجیان سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز واقع در منطقه غرب این كلان‌شهر از امروز در بلوار امیركبیر به اجرای رزمایش پرداخته‌اند كه تا فردا ادامه خواهد داشت.
موسی زارعی، فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز در این رابطه گفت: سپاه ناحیه ثارالله(ع) با یاری خداوند تبارک و تعالی مأموریت دارد با به‌کارگیری گردن‌های منطقه غرب شیراز شامل ۶ گردان بیت‌المقدس(حوزه‌های آقایان) و یك گردان کوثر(حوزه‌های بانوان) برنامه رزمایش خود را در قالب فراخوانی، استقرار در نقطه تجمع اعزام به سمت اردوگاه و اجرای تاکتیک‌های امنیتی، دفاعی و امدادی، رزمایش را با رعایت اصول پدافند غیرعامل و به منظور ارتقای امنیت پایدار، انسجام وتقویت روحیه بسیجیان و تغییر رویکرد دشمنان نظام اجرا می‌كند.
وی، مهم‌ترین هدف از اجرای رزمایش نیروها، کسب الگوی لازم برای نبرد در شرایط ناهمطراز و امنیتی دانست و گفت: سپاه و بسیج به سهم خود مراقب و پاسدار این آرمان‌ها به منزله مرزهای فکری، اعتقادی و سیاسی است و دائماً در حال برجسته کردن این مرزها متناسب با مقتضیات هر زمان است.
انتهای پیام

انتهای پیام
captcha