برگزاری «سه‌شنبه‌های مهدوی و فرهنگ انتظار» در سامان
کد خبر: 3848314
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴

برگزاری «سه‌شنبه‌های مهدوی و فرهنگ انتظار» در سامان

گروه فرهنگی ـ مسئول دارالقرآن سپاه شهرستان سامان از برگزاری «سه‌شنبه‌های مهدوی و فرهنگ انتظار» در سامان خبر داد.

مرضیه خسروی، مسئول دارالقرآن سپاه شهرستان سامان و از فعالان مهدوی این شهرستان، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به برگزاری «سه‌شنبه‌های مهدوی و فرهنگ انتظار» برای کودکان و بانوان سامانی، اظهار کرد: این جلسات از اول محرم سال جاری در حسینیه صاحب‌الزمان(عج) سامان با تشکیل هسته اولیه اعضا به تعداد 50 نفر، آغاز شد و از هفته جاری با اعلام فراخوان عمومی و دعوت از مردم برای شرکت در این کلاس‌ها ادامه خواهد یافت که خوشبختانه با استقبال خوبی همراه شده است.

وی سن افراد شرکت‌کننده در این جلسات را چهار سال به بالا اعلام و اضافه کرد: در این جلسات که عصر سه‌شنبه هر هفته برگزار می‌شود علاوه بر برنامه‌های مداحی و روضه برای بانوان، سخنران جلسه به بیان مباحثی در خصوص مهدویت و بحث‌های روز مرتبط با این موضوع می‌پردازد و به افراد شرکت‌کننده به ویژه کودکان و نوجوانان هدیه‌های مهدوی که غالباَ شامل اقلام نوشت‌افزار است، اهدا می‌شود.

خسروی تأکید کرد: هدف از این حرکتِ خودجوش مردمی نزدیک کردن هر چه بیشتر جامعه به شرایط ظهور و آگاهی‌بخشی به افراد در خصوص عصر انتظار است، ضمن اینکه هیچ نهادی در اجرای این طرح دخالت ندارد و از صفر تا صد آن توسط مردم اداره می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های کوتاه مدت مهدویت در سامان، یادآوری کرد: پیش از آغاز ماه مبارک رمضان، یک دوره تربیت مربی مهدویت ویژه آموزش کودکان با حضور 50 مربی مهدکودک و فرهنگیان برگزار شد و دوره سه‌شنبه‌های مهدویت با شعار «امام زمان(عج)، حسین(ع) زمان ماست»، در ادامه آن جلسات برگزار می‌شود.

خسروی در پایان بیان کرد: برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت دیگر نیز در دستور کار قرار دارد که با اهداف آموزشی و آماده‌سازی جامعه برای ظهور برگزار خواهند شد.

انتهای پیام
captcha