استقرار 125 نیروی هلال احمر و رسانه در عمود ۱۰۸۰
کد خبر: 3849565
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
مدیر موکب آستان مقدس بانوی کرامت:

استقرار 125 نیروی هلال احمر و رسانه در عمود ۱۰۸۰

کانون خبرنگاران نبأ ــ ابراهیم اسلام‌پناه با بیان اینکه ۱۲۵ نفر از نیروهای هلال احمر و اصحاب رسانه میهمان موکب آستان مقدس بانوی کرامت هستند، گفت: موکب آستان مقدس با حضور نیروهای رسانه به پایگاه رسانه‌ای اربعین و با وجود نیروهای هلال احمر به یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های درمانی اربعین تبدیل شده است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ به نقل از پایگاه خبری آستان حضرت معصومه(س)، ابراهیم اسلام‌پناه، مدیر موکب آستان مقدس بانوی کرامت طی گفت‌وگویی با اشاره به تلاش خادمان بانوی کرامت برای خدمت به زائران اربعین در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا اظهار کرد: فعالیت موکب آستان مقدس کریمه اهل‌ بیت(ع) از ۱۴ مهرماه آغاز شده و تا روز اربعین حسینی هم‌زمان با ۲۷ ماه جاری ادامه خواهد داشت.
وی از اشتیاق خادمان بانوی کرامت برای خدمت به زائران اربعین یاد کرد و افزود: امسال بیش از هزار نفر برای خدمت در موکب حرم مطهر داوطلب بودند که از میان آن‌ها  478 نفر مراحل گزینش را سپری کرده و در نهایت ۲۴۶ نفر انتخاب و به کشور عراق اعزام شدند.
مدیر موکب آستان مقدس کریمه اهل‌ بیت(ع) با بیان اینکه ۱۲۵ نفر از نیروهای هلال احمر و اصحاب رسانه میهمان موکب هستند، تصریح کرد: موکب آستان مقدس با حضور نیروهای رسانه به پایگاه رسانه‌ای اربعین و با حضور نیروهای هلال احمر به یکی از بزرگ‌ترین پایگاه‌های درمانی اربعین تبدیل شده است.
وی گفت: ۳۶ نفر در بخش پشتیبانی، ۲۰ نفر در بخش حراست و ستاد، ۱۲۳ نفر در بخش خدمات برادران، ۵۷ نفر در بخش خدمات خواهران و ۳۸ نفر نیز به‌عنوان نیروی پیشرو برای آماده‌سازی زیرساخت‌های مورد نیاز در موکب بانوی کرامت حضور یافته‌اند.
اسلام‌پناه ادامه داد: ۳۵ نفر در بخش فرهنگی فعالیت‌های مختلف از جمله راهنمای زائر، امور گمشدگان، طرح نائب‌الشهید، واقعیت مجازی، سفیران کریمه و امور رسانه را پیگیری می‌کنند و ۱۲ نفر در بخش اسکان، ۲۰ نفر در بخش تنظیف و خدماتی، ۲ نفر در غرفه کیک‌پزی، ۱۸ نفر در غرفه‌های ویلچر، خیاطی و تعمیر کیف و کفش و ۳۳ نفر در بخش ایستگاه‌های صلواتی، ۱۲ نفر در بخش لباسشویی که مجموع این نفرات بخش خدمات برادران را تشکیل می‌دهند.
وی افزود: در بخش خواهران نیز نیروها در قالب‌های فرهنگی متشکل از غرفه‌های نائب‌الشهید، کودک، کتاب‌خوانی، پاسخ‌گویی به مسائل شرعی و نماز جماعت و همچنین خدماتی متشکل از ایستگاه‌های کالسکه، اسکان، لباسشویی، خیاطی و نظافت خدمت به زائران را دنبال می‌کنند.
مدیر موکب آستان مقدس بانوی کرامت ادامه داد: در بخش پشتیبانی نیز هشت نفر به‌عنوان نیروی فنی مهندسی، ۱۲ نفر به‌عنوان آشپز، ۱۰ نفر به‌عنوان نانوا، دو نفر به‌عنوان نیروی فناوری و چهار نفر به‌عنوان نیروی ستادی فعالیت دارند.
اسلام‌پناه با اشاره به اینکه در مجموع خادمان حرم مطهر در قالب شش اتوبوس به موکب آستان مقدس اعزام شده‌اند، مطرح کرد: تاکنون ۴۲ نفر نیز خارج از لیست، میهمان موکب آستان مقدس بوده و پنج آقا و دو خانم نیز به‌عنوان خادم‌یار موکب در کنار خادمان فعالیت داشته‌اند.
حسین شاهبداغی
انتهای پیام
captcha