۷ میلیارد تومان زکات در کهگیلویه‌وبویراحمد جمع‌آوری شد
کد خبر: 3849704
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱

۷ میلیارد تومان زکات در کهگیلویه‌وبویراحمد جمع‌آوری شد

گروه فرهنگی ــ مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری در استان هفت میلیارد و ۸۶ میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده است.

7 میلیارد تومان زکات در کهگیلویه وبویراحمد جمع‌آوری شد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌و‌بویراحمد، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان، قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد استان، روز گذشته، 21 مهرماه در نشست شورای زکات استان، اظهار کرد: در 6‌ ماهه نخست سال‌ جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته جمع‌آوری زکات در استان، رشد ۷۵ درصدی داشته است.

وی افزود: این میزان زکات شامل زکات مستحبی، واجب، کفارات و زکات فطریه است. کل تعهد یک‌ساله زکات این نهاد، با توجه به اقدامات انجام‌شده در 6‌ ماهه نخست سال‌ جاری محقق شد.

مبشری احیا و ترویج فرهنگ زکات را یک سنت الهی و یک وظیفه همگانی برشمرد و گفت: در این راستا از همه‌ کسانی که در زمینه جمع‌آوری زکات تلاش می‌کنند، ائمه جمعه و جماعات، مؤدیان و مبلغان قدردانی می‌کنیم.

وی بیان کرد: پرداخت زکات واجب نیازمند فرهنگ‌سازی است و زکات واجب تأثیرات مهمی در کمک به نیازمندان و مردم محروم دارد. با تلاش و مدد همگانی می‌توان ریشه‌های محرومیت را از بین برد و خانواده‌های نیازمند را به خودکفایی رساند.

انتهای پیام
captcha